شهر خبر

اعلام آمادگی هلدینگ ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری عمرانی و اقتصادی در کرمانشاه

اعلام آمادگی هلدینگ ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری عمرانی و اقتصادی در کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مهیا کردن بسترهای سرمایه‌گذاری در استان، از اعلام آمادگی یک هلدینگ ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، «بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه در حاشیه نشست با «کویوم‌ جو» مدیر یک هلدینگ سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی، گردشگری و عمرانی از کشور ترکیه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: از همان ابتدای ورود به استان کرمانشاه، بر اشتغال زایی به عنوان اولویت اول کاری تاکید ویژه‌ای شد.  

وی اظهار داشت: با تلاش‌هایی که در این چهار ماه انجام شده، بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در کرمانشاه فراهم شده و شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان هستیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در همین راستا طی این مدت تلاش شد که با فعال کردن تمامی ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های موجود، گام‌های اساسی برای اشتغال زایی در استان برداشته شود.

وی عنوان کرد: طی این چهار ماه، نشست های کاری متعددی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار کرده ایم و ظرفیت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری را در این نشست ها به شکل مناسبی تشریح کرده‌ایم.

امیری مقدم افزود: امروز هم میزبان یک سرمایه خارجی از کشور ترکیه بودیم که در این دیدار طرح‌های مهم استان از جمله پتروپالایش، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی، شهربازی، بیمارستان و تله کابین و آزاد راه کربلا معرفی شدند.  

وی اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های این سرمایه‌گذار تلاش می کنیم هرچه سریعتر وارد مرحله امضای تفاهم نامه برای اجرای پروژه شویم.

به گزارش ایرنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن کرمانشاه توسط شرکتی چینی بهمن ماه سال گذشته به بار نشست و کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به صورت رسمی افتتاح شد، شروع به کار این کارخانه بسترها را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعدی در این استان فراهم کرده است.

کارخانه فروسیلیکو منگنز به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم،  اواخر هفته گذشته با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه در مراسمی افتتاح شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.