شهر خبر

امام جمعه اردبیل: ۲۵ سد معیشتی نیمه‌تمام استان تعیین تکلیف شود

امام جمعه اردبیل: ۲۵ سد معیشتی نیمه‌تمام استان تعیین تکلیف شود

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر لزوم تکمیل ۲۵ سد معیشتی نیمه تمام این استان که به اندازه پایاب سد خدا آفرین بازدهی دارد ، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اهمیت حوزه آب و خاک در کشور، اتخاذ شیوه‌های جدید و نوین علمی را برای تولید و مصرف بهینه آب ضروری دانست و خواستار الگوبرداری از نمونه‌های موفق جهانی و منطقه‌ای در این زمینه از جمله "آب شیرین کن‌ها"با استفاده از انرژی خورشیدی شد.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: با تمکن از آب نسبتاً شور که تمام شهرک صنعتی اردبیل را فرا گرفته نباید آب شرب در صنعت شهرک و خارج شهرک مورد استفاده قرار بگیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم‌ اعمال حاکمیت توسط وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: درآمدهای قابل‌توجهی بدنبال تبدیل مرتع به زراعت نصیب افراد می‌شود و چقدر شایسته بلکه ضروری است که در این تبدیل‌ها اختصاص بخشی از زمین به کشت کالاهای استراتژیک شرط گردد.

وی افزود: ، در این مورد لازم است وزارت جهاد کشاورزی با اعمال حاکمیت و تدابیر لازم برای حفظ استقلال و عزت کشور نسبت به افزایش تولید کالاهای استراتژیک اقدام کند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: اعتبار ملی برای سدهای معیشتی در نظر گرفته نشده و باید با بودجه استانی تکمیل شود.

فریبرز عباسی افزود: قول می‌دهیم که به اعتبار و حرمت امام جمعه اردبیل از محل اعتبارات خشکسالی کمک بیشتری در این حوزه داشته باشیم.