شهر خبر

برنامه‌ویژه‌ای برای توانمندسازی معلولان تدوین شده است

برنامه‌ویژه‌ای برای توانمندسازی معلولان تدوین شده است

شیراز-ایرنا-معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این سازمان برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی معلولان و خصوصا نابینایان و خانواده آنها دارد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین حسینی نیا پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: خدمت در ستاد برای کارکنان استان‌ها که در صف اول خدمت به مردم قرار دارند در اولویت است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با جمعیت زیادی از هموطنان خدمت ارایه می‌دهد،گفت: استان فارس با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی اما از مشکلات زیرساختی نیز رنج می برد.

وی ادامه داد: دولت انقلابی سیزدهم با تمام آبرو و داشته‌های خود در گام دوم انقلاب مسئولیت را پذیرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: قطعا در پی سختی ها، گشایش خواهد بود و این نوید داده می شود که در سال ۱۴۰۱ گشایش های تاثیرگذاری در کشور رخ خواهد داد.

وی گفت: ۱۹ جامعه هدف در این وزارتخانه وجود داردکه پنج مورد آن مربوط به بهزیستی است.

حسینی نیا اضافه کرد: توانمندسازی این افراد و خانواده آنها از جمله وظایفی است که هم بر عهده بهزیستی و هم آموزش فنی و حرفه‌ای است.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این سازمان برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی معلولان و خصوصا نابینایان و خانواده آنها دارد.

وی اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز و کارگاه‌های مخصوص آموزش معلولان و نابینایان در سطح کشور تجهیز خواهد شد.

حسینی نیا در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم توسعه فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: زمینه مناسبی در این خصوص در سطح استان فارس و به ویژه شهر شیراز که در زمینه پزشکی سرآمد کشور است وجود دارد.

وی ادامه داد: مهارت آفرینی برای دانشجویان با همکاری وزارت علوم تحت عنوان طرح کهاد مهارت آموزی در حال پیگیری است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گذشته استانداردهای فنی و حرفه ای براساس جامعه کارگری تدوین شده است،گفت: در حال حاضر دوره های آموزشی تخصصی برای دانشجویان پیش بینی شده که معادل ۱۸ واحد آموزشی است تا با پیاده سازی آن دانشجویان با مهارت فارغ التحصیل شوند.

وی گفت: این آمادگی وجود دارد که استان فارس به دلیل بهرمندی از ظرفیت های متعدد در اجرای این طرح ها پایلوت کشور باشد.