شهر خبر

برغم تلاش ها برای عضویت در ناتو؛

فنلاند: میزبان تسلیحات هسته‌ای ائتلاف «ناتو» نمی شویم

فنلاند: میزبان تسلیحات هسته‌ای ائتلاف «ناتو» نمی شویم

نخست وزیر فنلاند اعلام کرد کشورش علاقه ای به میزبانی تسلیحات هسته ای یا پایگاه های نظامی ناتو ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند می گوید عضویت این کشور در ناتو به معنای میزبانی از تسلیحات اتمی این ائتلاف نظامی نیست.

هلسینکی روز گذشته درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه کرد، اما نخست وزیر فنلاند در مصاحبه ای با یک روزنامه ایتالیایی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت فنلاند نمی خواهد حتی در صورت عضویت در ناتو، تسلیحات هسته ای یا پایگاه های نظامی ناتو در خاک این کشو مستقر شود.

در حالیکه فنلاند در هفته های اخیر به جد پیگیر عضویت در ناتو است، نخست وزیر این کشور تاکید دارد که مسئله استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو یا ایجاد پایگاه‌های نظامی در فنلاند بخشی از مذاکرات عضویت هلسینکی با ناتو نیست.مارین افزود: تصورنمی‌کنم هیچ علاقه‌ای به استقرار سلاح‌های هسته‌ای یا ایجاد پایگاه‌های ناتو در فنلاند وجود داشته باشد.

مارین که در ایتالیا به سر می برد، در خصوص مخالفت ترکیه گفت بر این باور است که این موضوع می تواند از طریق گفتگو حل وفصل شود. نخست وزیر فنلاند افزود: من فکر می‌کنم در این مرحله مهم است که آرام بمانیم، با ترکیه و سایر کشورهای عضو گفتگو کنیم، به سؤالاتی که ممکن است وجود داشته باشد پاسخ داده و هرگونه سوءتفاهم را رفع کنیم.