شهر خبر

فاطمی امین : تمرکز دولت بر ورادات خودروی اقتصادی است

وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در پاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد که واردات خودرو انحصاری نخواهد بود. وی با اشاره به اینکه کلیات ورادات خودرو در دولت تصویب شده است اضافه کرد: تنها در مورد یکی از بندهای این طرح سوالاتی مطرح شده و  کمیسیون اقتصادی در نظر دارد که به بررسی بیشتر آن بپردازد.در آیین نامه  تنظیم شده انحصاری وجود ندارد. نکته قابل توجه آن است که به جای خودروهای گرانقیمت و تجملاتی، خودروهای اقتصادی وارد خواهیم کرد.

 

 

تمرکز بر ورود کالاهای اقتصادی است.jpg

همچنین فاطمی امین در خصوص وضعیت بازار سخن گفت و افزود: در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشته ایم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بوده  که خوشبختانه انجام شده است و نگرانی‌های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالا مرتفع شد.وی ادامه داد:

در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می‌کنیم و از هفته آینده سامانه نظارت مردمی شروع به کار می‌کند و در کل کشور اجرایی خواهد شد. متاسفانه  ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب و کار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می‌کند و ما  قیمت‌ها  را کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می‌کنیم.

پیشتر سخنانی در رابطه با محدودیت ورود کالاهای خارجی مطرح شده بود که وزارت صمت آن را شایعه خواند و تأکید کرد که صرفاً تمرکز بر واردات خودروهایی است که صرفه اقتصادی داشته باشند.