شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#قدس

جهاد اسلامی: رژیم‌های عربی حتی یک تفنگ به فلسطینیان کمک نکردند

جهاد اسلامی: رژیم‌های عربی حتی یک تفنگ به فلسطینیان کمک نکردند

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه نبرد شمشمیر قدس موجب اتحاد همه فلسطینیان شده و جنگ با اشغالگران ادامه دارد گفت، رژیم‌های عربی حتی یک تفنگ به مقاومت فلسطین کمک نکردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد که نبرد شمشیر قدس اعتماد را به مقاومت بازگرداند و ملت فلسطین و همه عرصه‌های مقاومت را با یکدیگر متحد کرد.

وی افزود، علیرغم عادی‌سازی تحقیرآمیز برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی اما نبرد شمشیر قدس جایگاه اصلی آرمان فلسطین را به آن برگرداند و این نبردی بود که با ابتکار مقاومت آغاز شد. یکی از نتایج این نبرد تشکیل یک ائتلاف بزرگ برای قدس بود.

این رهبر جهاد اسلامی تصریح کرد، رژیم اشغالگر به دنبال تداوم پاکسازی نژادی فلسطینیان در بسیاری از مناطق از النقب در اراضی اشغالی 1948 تا محله شیخ جراح در قدس اشغالی است. یکی دیگر از نتایج نبرد شمشیر قدس اتحاد سلاح‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و همه عرصه‌ها بود و آنچه که امروز در اردوگاه جنین و کرانه باختری و قدس می‌بینیم از نتایج همین نبرد است. اتفاقاتی که در جنین و غزه می‌افتد بیانگر خواسته و آگاهی ملت فلسطین است که از مقاومت حمایت می‌کنند.

خالد البطش تاکید کرد که هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی موجب تجزیه فلسطینی‌ها در قدس می‌شود و باب عادی سازی با رژیم اشغالگر را باز می‌کند. رژیم‌های عربی حتی یک تفنگ به مقاومت فلسطین ندادند و باید شرمنده خودشان باشند. اما تاکید می‌کنیم که ما در مقابله با دشمن تنها نیستیم و امت اسلامی و ائتلاف قدس را پشت خودمان داریم.

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز در گفتگو با المیادین اعلام کرد که نبرد شمشیر قدس بیانگر وحدت و یکپارچگی همه گروه‌های مقاومت فلسطین است. این نبرد همچنین روند عادی سازی برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر که هدف آن حذف مسئله فلسطین بود را حذف کرد.

وی در ادامه گفت که برخی از مردم عرب درمانده هستند و اجازه ندارند حمایت خود را از فلسطین اعلام کنند. اما تداوم مقاومت و مبارزه فلسطینیان موجب شرمساری رژیم‌های سازشکار می‌شود. ما از سال 2015 مبارزه جدیدی را در سطح فلسطین تجربه می‌کنیم و می‌توان آن را انتفاضه سوم توصیف کرد. مسئله و آرمان فلسطین همچنان در موضع قدرت قرار دارد و ما خواهان تشدید روند تحریم اسرائیل و اعمال مجازات و تحریم علیه این رژیم هستیم.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که محکومیت‌ها علیه اسرائیل کافی نیست و ما می‌خواهیم که این رژیم تحریم شود. همچنین هدف ملی فلسطینیان از پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی باید به سرنگونی رژیم آپارتاید اسرائیل در همه فلسطین تغییر یابد.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز در مراسم اولین سالگرد نبرد شمشیر قدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از گذشت یک سال از این نبرد، مقاومت قدرتمندتر و مجهزتر از گذشته شده است و نیروهای ما برای مقابله با هرگونه تجاوز و حماقت دشمن کاملاً آماده هستند. ما همچنین در نوار غزه و جنین و همه شهرهای اشغالی آماده جنگ با دشمن هستیم. شمشیر قدس همچنان برای دفاع از همه فلسطینی‌ها باقی است و ما اجازه نمی‌دهیم که مناطق فلسطین از یکدیگر جدا شوند.

انتهای پیام/