شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#تهران#پایتخت#طبیعی#آلودگی

اعتراف سازمان محیط زیست به ناتوانی در نگهداری از توله یوزهای ایرانی!

اعتراف سازمان محیط زیست به ناتوانی در نگهداری از توله یوزهای ایرانی!

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست ضمن پذیرش اشتباهات در نگهداری از توله‌های یوزپلنگ گفت: بسیاری از دامپزشکان معتقند که انتقال توله یوزها به تهران اشتباه بود چرا که در پایتخت ویروس دیستمپر و آلودگی سگ و گربه‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حسن اکبری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به اشتباهات رخ داده در فرایند نگهداری و جابجایی توله یوزها اظهار کرد: ما تجربه تولد یوزها و نگهداری از آن‌ها در شرایط اسارت را نداشتیم و دامپزشکان نیز مرتکب خطاهایی شدند. ما چیتا کیپر (نگهدارنده تخصصی یوز نداشتیم) نداشتیم چرا که پیش‌بینی نمی‌شد نیازمند عمل سزارین باشیم.

وی ادامه داد: انتقادات مطرح شده درباره دور بودن سایت تکثیر یوزها درست است و مکان‌یابی مرکز تکثیر یوز در اسارت از ابتدا اشتباه بود. قرارگیری این مرکز در زیستگاه طبیعی یوز سبب شد کار حفاظت نیز برای همکاران ما سخت شود و تمرکز ما به جای حفاظت از زیستگاه بر تکثیر در اسارت متمرکز شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست ضمن اشاره به تهدیداتی که یوز سوم را تهدید می‌کند, خاطرنشان کرد: انتقال توله‌های یوزپلنگ به تهران با مشورت دامپزشکان انجام شده اما دوستداران محیط زیست و دامپزشکان زیادی وجود دارند که معتقدند انتقال توله‌های یوز به تهران اشتباه بوده چرا که پایتخت آلوده است و در آن ویروس دیستمپر و سگ و گربه زیادی وجود دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: در کل خطاهایی وجود داشته است که ما آن‌ها را می‌پذیریم و باید آن‌ها را اصلاح کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بعدی، این اشتباهات را جبران کنیم.

انتهای پیام/