شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه

کشورهای همسایه در یارانه ما شریک بودند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه یارانه اختصاصی به صورت کامل به مردم اختصاص پیدا نمی‌کرد، گفت: زیرساخت‌های کشاورزی کاشان با تخصیص یارانه به شیوه گذشته از بین رفت.

اقتصاد کشورهای همسایه در یارانه ما شریک بودند!

رضا مظلومی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری با بیان اینکه موضوع ارز ترجیحی از همان ابتدا مورد نقد کارشناسان بود، اظهار داشت: اختصاص ارز ترجیحی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که دولت سیزدهم با اهداف مختلف ارز ترجیحی حذف و سیاست‌های جایگزین اعمال شد.

وی ضمن اشاره به احصاء مشکلات و رفع آن افزود: خنثی‌کردن عملیات روانی دشمن، ساماندهی عملیات روانی دشمن از طریق اقدامات مد نظر و با تشکیل قرارگاه و با حضور مسئولان مربوطه انجام شد در حالی که در شرایط قبلی یارانه در کشور به واردکننده پرداخت می‌شد اما در دنیا این یارانه به آخرین حلقه اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه در چند روز اخیر قیمت کالاهای اساسی کشورهای همسایه ایران شاهد تورم قابل توجهی بود، ابراز داشت: این به این معنی است که کشورهای همسایه در یارانه ما شریک بودند و برخی کالاهای تولیدی که مواد اولیه آن یارانه‌ای بود صادر می‌شد و از این رو یارانه اختصاصی به مردم تعلق نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ تن آرد به شهرستان کاشان اختصاص پیدا می‌کند، گفت: هر کیسه آرد ۳۷هزار تومان قیمت داشت که اگر با آن آرد پخت می‌شد به صورت خالص ۱۸۵هزار تومان درآمد داشت اما می‌تواند نانوا آرد را در بازار با قیمت ۲۰۰هزار تومان بفروشد و از این رو انگیزه‌ای برای افزایش ارتقاء نان وجود ندارد و اتفاقات پیش رو قابل تامل بود.

مظلومی ضمن تاکید بر رقابت‌پذیر کردن بخش کشاورزی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران اعتقادی به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نداشتند اما اتفاقات اخیر با تصمیمات اتخاذشده باعث شد گندم هر کیلو ۱۱هزار تومان توسط خریداری شود و این موضوع رقابت تولید را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی در ردیف امنیت نظامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تاکید کرد: بخش زیرساخت کشاورزی با تخصیص یارانه به شیوع قبل از بین رفت در حالی که در تولید مرغ، تخم‌مرغ و فرآورده‌های لبنی زبان‌زد بودیم اما در چند سال اخیر وابستگی در این حوزه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان ضمن تاکید بر افزایش قدرت خرید مردم افزود: در مباحثی موضوع محصولات ارگانیک وجود دارد اما در این زمینه موفق نبودیم چراکه مردم فرصت انتخاب نداشتند و موارد به صورت دیکته‌ای بود.

وی با بیان اینکه برخی زیرساخت‌ها در کاشان مورد توجه قرار نگرفته است، ابراز داشت: خوشبختانه در تامین کالاهای اساسی در کاشان هیچ مشکلی نداریم و حتی شهرستان‌های مجاور را نیز در تامین کالاهای اساسی کمک کردیم.

منبع: تسنیم