شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیلات

تعطیلات خرداد کجا بریم؟ + دانلود تقویم باکیفیت خرداد

تعطیلات تقویم خرداد 1401 درست در روزهایی قرار گرفته‌اند که امکان برنامه‌ریزی یک سفر خوب را برای ما ایجاد می‌کنند و می‌توانیم به‌خوبی از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم و مقاصدی داخلی یا خارجی را برای سفر در این تعطیلات انتخاب کنیم و یک مسافرت چند روزه را برای خودمان ترتیب دهیم. خردادماه، برای مسافرت و لذت بردن از طبیعت، بسیار مناسب است و همچنان می‌توانیم از مناظر بکر و تازه‌ای که در شهرها و مناطق مختلف کشور وجود دارند، استفاده کنیم.

در تقویم خرداد 1401 در مجموع دو روز تعطیلی داریم که دوتای آن‌ها هم در اوایل هفته قرار گرفته‌اند و دقیقا هم پشت سر یکدیگر هستند و با احتساب جمعه، سه روز تعطیلی در خرداد وجود دارد که می‌توانید بهترین استفاده را از آن ببرید. برای این تعطیلات می‌توانیم جاهای مختلفی را به‌منظور سفر کردن انتخاب کنیم، اما باید در نظر داشته باشیم که هوا رو به گرمی می‌رود و این گرما شاید برای خیلی‌ها قابل تحمل نباشد، بنابراین در این مقاله از لست سکند سعی کرده‌ایم بهترین مناطق و شهرها را برای سفر در تعطیلات خرداد 1401 جدا کنیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا هم از نظر آب و هوا شرایط خوبی را داشته باشند و هم از نظر جاذبه‌ها، سفر شما را خاطره‌انگیز کنند.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

تقویم خرداد 1401

همان طور که اشاره کردیم، تعطیلات خرداد ماه 1401 دو روز هستند و نحوه قرار گیری آن‌ها در تقویم 1401 خرداد به‌گونه‌ای است که می‌توانید سفرهای چندروزه‌ای را برای خود ترتیب دهید. تعطیلی‌ها مربوط به دو روز شنبه و یک‌شنبه هستند که پشت سر هم قرار گرفته‌اند. این دو روز 14 و 15 خرداد هستند و علت تعطیل بودن آن‌ها در تقویم خرداد 1401، رحلت امام خمینی و دیگری قیام خونین 15 خرداد است.

اگر پنجشنبه‌ها تعطیل هستید یا شرایط گرفتن مرخصی چند روزه را دارید، می‌توانید برای یک سفر مفصل خودتان را آماده کنید.در ادامه مقاصدی را برای تعطیلات خرداد به شما پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به میزان تعطیلاتتان می‌توانید به آن فکر کنید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-calender.jpg
برای دانلود باکیفیت تقویم خرداد 1401 روی عکس کلیک کنید

مقاصد خارجی برای سفر در تعطیلات تقویم خرداد 1401

برای تعطیلات تقویم خرداد 1401، شما امکان برنامه‌ریزی سفرهای چندروزه به مقاصد خارجی را هم دارید، بهترین مقاصدی که می‌توانید با توجه به آب و هوا، قیمت اقتصادی و مسافت به آن‌ها سفر کنید، چندین مورد است که به هر کدام اشاره می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را بازگو می‌کنیم. به این صورت شما می‌توانید تصمیم‌گیری خیلی بهتری را برای انتخاب مقصد مورد نظر خود داشته باشید و از تعطیلات خرداد 1401 بهترین استفاده را ببرید.

گرجستان؛ مقصدی اقتصادی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر خارجی در این تعطیلات، کشور گرجستان است. این کشور با طبیعت و اقلیم آب و هوایی خود، شرایط مناسبی برای مسافران دارد و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. تعطیلات تقویم خرداد 1401 می‌تواند فرصت خوبی باشد تا شما چند روزی را در این کشور سپری کنید و از جاهای دیدنی گرجستان دیدن کنید. پیشنهاد ما به شما برای رفتن به گرجستان، این است که سفرتان را بین 12 یا 13 خرداد تا پانزدهم همین ماه تنظیم کنید و سپس اقدام به خرید تور گرجستان کنید. در این حالت می‌توانید زمان بیشتری را صرف گشت و گذار کنید و از طبیعت زیبای گرجستان در این بازه زمانی کمال استفاده را ببرید.

سایت‌های تاریخی و باستانی، طبیعت و تفریحات گرجستان، بخشی از مؤلفه‌هایی هستند که شما را مجاب به سفر می‌کنند. اما بخش دیگر، مربوط به قیمت مناسب، فاصله معقول و زمان کافی برای تعطیلات است که در اختیار دارید و لازم نیست که نگران چیزی باشید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-georgia.jpg
بخشی از نمای شهر تفلیس در گرجستان

ارمنستان؛ مقصدی خوش آب و هوا

مقصدی دیگری که برای تعطیلات تقویم خرداد 1401 پیشنهاد می‌کنیم، ارمنستان است. این کشور به واسطه فاصله کمی که با ایران دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر خارجی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های ارمنستان، این است که امکان این را دارید تا هم به‌صورت زمینی و هم به‌صورت هوایی به آن سفر کنید؛ اما در نهایت اینکه چگونه خود را به این کشور می‌رسانید، به زمان شما بستگی دارد و اینکه می‌خواهید با چه بودجه‌ای از چه جاذبه‌هایی در کشور ارمنستان بازدید کنید. با این حال بهتر است که از فاصله زمانی بین دوازدهم تا پانزدهم خرداد استفاده کنید و تور ارمنستان خود را برای آن زمان بگیرید.

جاهای دیدنی ارمنستان را می‌توانیم در چند دسته مختلف و متفاوت تقسیم‌بندی کنیم. قطعا طبیعت ارمنستان یکی از غنی‌ترین جاذبه‌هایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید، اما غیر از طبیعت، کلیساهای مختلف با معماری‌های جذاب، آثار تاریخی و جاذبه‌های باستانی، همگی از جذابیت‌های کشور ارمنستان برشمرده می‌شوند. اگر قصد سفر به ارمنستان را پیدا کردید، حتما راهنمای سفر به ایروان را بخوانید تا از جزئیات سفر به آن اطلاعات کسب کنید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-armenia.jpg
نمایی از شهر ایروان ارمنستان

ترکیه؛ مقصدی برای همه سلیقه‌ها

اگر بحث سفر در تعطیلات خرداد 1401 باشد، یکی از بهترین مقاصد خارجی، قطعا کشور ترکیه است. ترکیه با وجود تنوع فروان در جاذبه‌هایی که دارد، برای بسیاری از افراد با سلیقه‌های مختلف گزینه مناسبی برای سفر است. جالب این است که شهرهای مختلف ترکیه، ویژگی‌های مخصوص به خود را هم دارند که این بر جذابیت آن‌ها می‌افزاید.

سه‌تا از بهترین شهرهای ترکیه که می‌توانید در تعطیلات تقویم خرداد 1401 به آن‌ها سفر کنید و تور ترکیه خود را برای آن‌ها رزرو کنید، استانبول، کوش آداسی و وان هستند که هر کدام هم برای ویژگی خاصی مطرح‌اند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک از این شهرها می‌پردازیم و آن‌ها را بیشتر معرفی می‌کنیم.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-turkey.jpg
برخی از مساجد معروف ترکیه

استانبول

استانبول را می‌توانیم به تعبیری پایتخت فرهنگی ترکیه بدانیم، تنوع جاذبه‌های استانبول ترکیه در کنار زیبایی‌های بصری قسمت‌های مختلف آن، ترکیبی بسیار جذاب را ایجاد کرده که هر کس با هر سلیقه‌ای از بودن و حضور در این شهر لذت می‌برد. از موزه و پارک ملی گرفته تا مساجد معروف استانبول و مراکز خرید و کوچه‌پس‌کوچه‌های زیبای شهر که همگی، مسافران و گردشگران را به خود جذب می‌کنند و تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

با وجود تنوع جاذبه‌های این شهر، بهترین زمان برای خرید تور استانبول، تعطیلات دوازدهم تا پانزدهم خرداد است. در این بازه زمانی می‌توانید با خیالی راحت از هوا، به قسمت‌های مختلف شهر بروید و از تفریحاتی که انتظارتان را می‌کشند، استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم با خواندن متن راهنمای سفر به استانبول، در جریان جزئیات بیشتری از سفر به این شهر قرار بگیرید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-istanbul.jpg
بخش‌هایی از شهر استانبول

کوش آداسی

شهر ساحلی کوش آداسی هم بیشتر به‌خاطر سواحل متعدد و هتل‌های مختلف و جذابی که دارد مورد توجه گردشگران است. البته باید بگوییم که طراحی بسیاری از هتل‌هایی که در کوش آداسی ساخته شده‌اند، به نحوی هستند که نیازهای مسافرین را برطرف می‌کنند و کمتر نیاز است تا گردشگران بیرون از هتل بروند. با این حال، سواحلی که در این شهر وجود دارند، به‌خاطر تفریحات آبی خود، موقعیت مناسبی را برای مسافران ایجاد کرده‌اند که مخصوصا در این موقع از سال، بهترین فرصت برای استفاده از آن‌ها برای شما وجود دارد. اگر می‌خواهید زمان کافی برای تجربه کردن بسیاری از تفریحات را در این شهر داشته باشید، بهتر است که تور کوش آداسی خود را برای دوازدهم تا پانزدهم خرداد تهیه کنید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-kusadasi.jpg
نمایی از شهر کوش آداسی

وان

وان یکی از معروف‌ترین شهرهای ترکیه برای ایرانیان است و خیلی از مسافران برای خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید اینجا، تور وان تهیه می‌کنند. تورهای زمینی شهر وان به‌دلیل فاصله کمی که بین ایران و این شهر وجود دارد، طرفداران زیادی دارند و عده‌ای برای کمتر شدن هزینه‌هایشان، این مدل سفر را انتخاب می‌کنند. این مهلت سه تا چهار روزه فرصت بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران است که از شهر وان هم دیدن کنند و خریدهای خود را هم انجام دهند. ضمن اینکه جاهای دیدنی وان، مورد علاقه بسیاری هستند. 

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-van.jpg
نمایی از شهر وان ترکیه

مقاصد داخلی برای سفر در تعطیلات تقویم خرداد 1401

تعطیلات خرداد 1401، غیر از اینکه فرصت خوبی را برای سفرهای خارجی ما ایجاد می‌کنند، موقعیت خوبی هم برای سفرهای داخلی هستند. البته از ماه خرداد، هوا دیگر کم کم رو به گرمی می‌رود و به‌خاطر همین مورد، نمی‌توانیم هرجایی را به‌عنوان مقصد انتخاب کنیم، از این رو در ادامه سعی کردیم شهرها و مناطقی را معرفی کنیم که در تعطیلات تقویم خرداد 1401 برای سفر مناسب باشند و بتوانید حداکثر استفاده را از آن‌ها ببرید.

استان اردبیل

اردبیل که در شمال غربی ایران قرار گرفته است، همیشه به‌عنوان یکی از سردترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، در نتیجه در این موقع از سال، یعنی در تعطیلات خرداد ماه 1401، از آب و هوای خنکی برخوردار است و تجربه خوبی را برای شما رقم می‌زند. استان اردبیل جاذبه‌های طبیعی و مختلفی دارد که گردشگران بسیاری را به سمت خودش می‌کشاند. در تعطیلات تقویم خرداد 1401، اردبیل یکی از بهترین گزینه‌های شما برای سفر است، چراکه آب و هوای بسیار خوبی دارد و از نظر تعداد جاذبه‌های گردشگری هم غنی است. برخی از شهرها و مناطق اردبیل را در ادامه برایتان شرح می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی برای سفر و انتخاب مقصد تصمیم‌گیری کنید.

شهر اردبیل

مرکز استان اردبیل، یعنی شهر اردبیل، پر است از اماکنی که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب و جالب توجه باشد. مساجد تاریخی، خانه‌های قدیمی مثل خانه مناف‌زاده، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه‌ها و غیره همگی از جاذبه‌های مختلفی هستند که شهر اردبیل را با آن آب و هوای خوبش در خرداد بسیار دیدنی می‌کنند. در نتیجه این تعطیلات برای سفر به اردبیل بسیار مناسب هستند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-ardebil.jpg
نمایی از طبیعت اردبیل

مشگین شهر

یکی از شهرهای پرجمعیت اردبیل، مشگین شهر است که جاذبه‌های فراوانی دارد. یکی از معروف‌ترین این جاذبه‌ها، پل معلق آن است که از معروفترین پل های معلق ایران محسوب می‌شود و گردشگران زیادی فقط برای اینکه گذر از روی این پل را تجربه کنند، به این سمت می‌آیند. پل معلق مشگین شهر در مجموعه گردشگری «نور سبلان» یا همان «پل لند» واقع شده است. در نزدیکی این پل، منطقه‌ای وجود دارد که از جاذبه‌های دیگری مانند شهربازی، زمین اسکیت، رستوران، کافی‌شاپ و غیره برخوردار است. این پل طولی برابر با 365 متر و عرضی معادل دو متر دارد و در ارتفاع 80 متری واقع شده است. گفته می‌شود که این پل، طولانی‌ترین پل معلق در خاورمیانه است. همه این موارد در هوای خرداد ماه، جذابیت این محل دو چندان می‌کند.

غیر از این پل در مشگین شهر، جاذبه‌های دیگری هم در خود شهر یا در نزدیکی آن وجود که رفتن به آن را بسیار معقول می‌کند. برای مثال، قلعه قهقه در 85 کیلومتری مشگین شهر، یا گورستان تاریخی اردبیل در 31 کیلومتری مشگین شهر که بسیار عجیب و دیدنی است. این مسافت‌ها نشان می‌دهد که می‌توانید برای چند روز سفر، برنامه‌ریزی خیلی خوبی داشته باشید و از جاهای دیدنی بسیاری بازدید کنید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-meshgin-shahr.jpg
پل معلق مشگین شهر

سرعین

سرعین به چند دلیل معروف است و زبانزد بسیاری از گردشگران شده، یکی از عمده دلایلی که بسیاری از گردشگران از این شهر بازدید می‌کنند، وجود آب‌گرم‌های متعدد در آن است. هوای خنک و خوب سرعین در خرداد می‌تواند شرایط ایده‌آلی را به‌دنبال داشته باشد که این تعطیلات فرصت مناسبی را برای استفاده گردشگران ایجاد می‌کنند و آن‌ها می‌توانند از این روزها برای سفر به سرعین و استفاده از آب‌گرم‌های آن و همچنین تجربه میل کردن آش دوغ و خریدن عسل بهره‌مند شوند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-sarein.jpg
نمایی از طبیعت سرعین

خلخال

نام شهر خلخال را هر زمان که شنیده‌ایم، بی‌گمان، تصویر طبیعت آن، اولین چیزی بوده که به ذهن ما خطور کرده است. خلخال در فاصله 110 کیلومتری از جنوب شرقی شهر اردبیل قرار دارد و طبیعتش زبانزد است. دشت‌های دیدنی خلخال به‌خصوص در این موقع از سال، مناظر بکری را به شما نمایش می‌دهند که دیدن آن‌ها شما را از این همه زیبایی متعجب می‌کند. غیر از طبیعت، پل‌هایی مانند پل پیرتقی، پردلیس، روستای گردشگری لرد، آب گرم و خیلی جاهای دیگری هستند که خلخال را به یک جاذبه‌های گردشگری مناسب برای بازدیدی نیم‌روزه یا حتی چند روزه مناسب می‌کند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-khalkhal.jpg
نمایی زیبا از برخی از قسمت‌های خلخال

استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی

استان‌های آذربایجان شرقی و غربی هم مانند اردبیل، آب و هوای خنک و خوبی دارند که می‌توانید از این فرصت پیش آمده در تعطیلات تقویم خرداد 1401 به‌خوبی استفاده کنید و به این استان‌ها و شهرها و منطقه‌هایشان سفر کنید و از تماشای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن‌ها لذت ببرید. مرکز استان آذربایجان شرقی، تبریز، و مرکز آذربایجان غربی، ارومیه است که هر کدام پر از جاذبه‌های مختلف هستند. اما غیر از تبریز و ارومیه، جاهای دیگری در آذربایجا‌ن‌ها وجود دارند که در این موقع از سال و در تعطیلات خرداد بسیار دیدنی هستند. در ادامه به شهرهای دیدنی این دو استان برای تعطیلات خرداد 1401 اشاره می‌کنیم.

تکاب

بی‌گمان یکی از اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌های ایران، جاهای دیدنی تخت سلیمان است که اسرار و رموز فراوانی را در خود جای داده است. دریاچه تخت سلیمان در 45 کیلومتری تکاب قرار گرفته است و چند جاذبه را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌هایی دارند که برای مخاطب بسیار جذاب هستند. کوه زندان، دریاچه تخت سلیمان، معابدی که در اطراف دریاچه هستند و غیره، برخی از جاذبه‌هایی هستند که در این منطقه یافت می‌شوند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-takab.jpg
نمایی از تخت سلیمان

کندوان

کندوان نام روستایی صخره‌ای، در 60 کیلومتری تبریز است که یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران برشمرده می‌شود. اکثر خانه‌های روستای کندوان درون صخره‌هایی ایجاد شده‌اند که حالتی کله‌قندی دارند و مردم همچنان در آن‌ها سکونت دارند. یکی از جذابیت‌های این روستا، وجود هتلی است که با حفظ همین حالت، اقامتگاه مناسبی را برای گردشگران فراهم آورده است تا بتوانند به‌راحتی در این هتل اسکان داشته باشند و از امکانات خوب آن بهره‌مند شوند. این موقع از سال، برای کسانی که از گرما فرار می‌کنند، موقعیت مناسبی است که بتوانند از این روستا دیدن کنند و در صورت تمایل در هتل صخره‌ای آنجا اقامت کنند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-kandovan.jpg
روستای سنگی کندوان

استان زنجان

استان زنجان، مقصد پیشنهادی بعدی ما برای تعطیلات تقویم خرداد 1401 است. البته فراموش نکنید که غیر از طبیعت زنجان، جاذبه‌های تاریخی آن هم مانند گنبد سلطانیه که بزرگ‌ترین گنبد آجری جهان است، بسیار دیدنی و مهم هستند. این تعطیلات فرصت خوبی را به شما می‌دهد تا یکی از زیباترین غارهای آهکی جهان، یعنی غار کتله‌خور را ببینید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-zanjan.jpg
گنبد سلطانیه، بلندترین گنبد آجری جهان

استان گیلان

گیلان به‌دلیل مجاورت با دریای مازندران، معمولا هوای شرجی و گرمی دارد و این نکته در بهار و تابستان پر رنگ‌تر می‌شود. به‌همین دلیل، بهترین جاهایی که می‌توانید بروید، در مناطق ییلاقی گیلان است. با توجه به تاریخ تعطیلات 1401 خرداد، این مناطق می‌توانند از بهترین انتخاب‌های شما باشند. مناطق ییلاقی در گیلان، کم نیستند، تعدادی از آن‌ها شامل: ماسال، دیلمان، سوباتان، ماسوله و غیره هستند.

با توجه به اینکه این مناطق ییلاقی هستند، گزینه‌های بسیار مناسبی برای سفر در تعطیلات خرداد 1401 برشمرده می‌شوند که در این فضاها گرمای هوا شما را خیلی اذیت نمی‌کند. البته نباید فراموش کنید که ظهرها هوا کمی گرم می‌شود و شاید نتوانید این گرما را تحمل کنید، اما این را هم در نظر بگیرید که شب‌ها هوا سرد می‌شود و باید لباس گرم هم همراه داشته باشید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-gilan.jpg
قلعه‌رودخان از اماکن زیبا و جذاب گیلان

استان کردستان

استان کردستان یکی از استان‌های سردسیر و کوهستانی ایران است که برخی از مناطق و شهرهای آن در بهار و تابستان، هوای به نسبت خنک‌تری دارند و برای سفر بسیار مناسب هستند. تعدادی از این شهرها و مناطق را در ادامه بررسی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر مسیر سفر خود را بررسی و انتخاب کنید.

بانه

شاید بسیاری از افراد، شهر بانه را با مراکز خریدی که دارد بشناسند، اما باید گفت که غیر از مراکز خرید، جاذبه‌های طبیعی مختلفی هم در بانه وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست و با توجه به تعطیلات تقویم خرداد سال 1401 می‌توانید بازدیدهای متنوعی را از جاذبه‌های شهر بانه داشته باشید. کوه آربابا و دریاچه سد بانه (در 10 کیلومتری بانه) دوتا از جاذبه‌هایی هستند که در این ماه از سال، بسیار دیدنی می‌شوند و دشت‌های سبز اطراف آن‌ها، مناظر بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. غیر از آن‌ها، روستاهایی که در اطراف شهر بانه وجود دارند هم از دیگر جذابیت‌های این شهر برشمرده می‌شوند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-bane.jpg
نمایی از بانه، عکس از ناصر خانی

سقز

شهر سقز یکی دیگر از شهرهایی است که در تعطیلات خرداد 1401 برای مسافران فضای گردشگری مناسبی دارد. آب و هوای مناسب، نقطه عطف این شهر است. شاید به نسبت شهرهای دیگر، جاذبه‌های سقز کمتر باشد، اما بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست، مخصوصا وقتی به قصد بازدید از کردستان و شهرهای مختلف آن سفر کرده‌اید.

در این شهر، رودخانه، روستاهای مختلف، بازار، حمام، مسجد و جاذبه‌های دیگری وجود دارند که برای تکمیل کردن بازدیدهای خود می‌توانید آن‌ها را ببینید و خیلی از گرمای هوا اذیت نشوید، با این حال بهتر است که ظهرها بیرون نروید. به این ترتیب، اگر سفرتان به سمت کردستان بود، می‌توانید بازدید از سقز و جاذبه‌هایش را نیز در برنامه خود بگنجانید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-saqqez.jpg
نمایی از سقز کردستان

استان کرمانشاه

کرمانشاه، دیگر استان کوهستانی غرب ایران است که آن هم در برخی از شهرها و مناطق خود، همچنان آب و هوای نسبتا خنکی دارد و برای تعطیلات خرداد تقویم 1401 گزینه‌های مناسبی را در اختیار گردشگران برای بازدید می‌گذارد. هر فرد هم با توجه به سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند از میان جاذبه‌هایی که به او معرفی می‌شود، چند شهر و منطقه را انتخاب کند که برای سفر از آن‌ها بازدید داشته باشد.

پاوه

پاوه، شهری که مملو از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است و بسیاری را متعجب می‌کند. این شهر در کرمانشاه نسبت به برخی دیگر از شهرهای این استان، آب و هوای خنک‌تری را در این فصل و این ماه از سال دارد که همین مورد آن را برای سفر بسیار مناسب می‌کند. در خود شهر و اطراف، روستاهای مختلف پلکانی پاوه وجود دارد که برای گردش بسیار مناسب هستند و غیر از این روستاها می‌توانید از آبشارهای مختلفی که در اطراف شهر وجود دارند هم دیدن کنید و گردش در محوطه سد، چشمه و ییلاق ویمیر را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-pave.jpg
پاوه، از شهرهای گردشگری کرمانشاه

جوانرود

جوانرود بیشتر برای طبیعتی که دارد مورد توجه است و برای گردشگران هم بسیار جذاب است. انتخاب جوانرود به‌عنوان یک جاذبه بیشتر مناسب برای بازدیدهای یک‌روزه است و شما می‌توانید چند جای مختلف را با رفتن به جوانرود ببینید و در خاطره خود ثبت کنید. برای مثال در 15 کیلومتری شهر جوانرود، غار قوری قلعه قرار گرفته است که بزرگ‌ترین غار آبی خاورمیانه است. غیر از این غار، روستاهای مختلف، بازارها، سفیدرود و غیره از جاهای مختلفی هستند که می‌توانید با رفتن به جوانرود، از آن‌ها دیدن کنید.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-javanrud.jpg
جوانرود کرمانشاه

استان اصفهان

استان اصفهان که پر از اماکن گردشگری و جاذبه‌های مختلف است، اما خلاف تصور شما از این استان که فکر می‌کنید خیلی از جاهای آن خشک و گرم است، در ادامه بخش‌هایی از این استان را معرفی می‌کنیم که آب و هوای آن‌ها نسبتا خنک‌تر است و برای گردش در تعطیلات خرداد 1401 مناسب هستند. با سفر به اصفهان می‌توانید چند هدف را با یک تیر بزنید و از این جهت، پکیج سفری خوبی را برای خودتان آماده کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید جاهای دیدنی اصفهان را بگردید و بعد برای سفری یک یا نیم‌روزه به شهرها و مناطقی که معرفی می‌کنیم بروید و از آن‌ها هم بازدید کنید.

سمیرم

سمیرم در فاصله 162 کیلومتری از مرکز شهر اصفهان قرار گرفته است که با طی کردن فاصله‌ای حدود دو ساعت و سه دقیقه، می‌توانید از مرکز شهر اصفهان خود را به آن برسانید. اما این مسافت برای یک گردش نیم‌روزه کمی زیاد است، پس پیشنهاد می‌کنیم که سمیرم یا مقصد شما باشد، یا یک سفر یک روزه را کامل در آنجا سپری کنید. طبیعت سمیرم بسیار تماشایی است و با آبشارهای فراوان، غارها و مناطق بکرش، مقصد بسیار خوبی برای طبیعت‌گردان، مخصوصا در تعطیلات تقویم خرداد است که بتوانند همچنان که فرصت هست، از زیبایی طبیعی این مناطق استفاده کنند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-semirom.jpg
طبیعت سمیرم اصفهان

خوانسار

خوانسار از دیگر شهرهای جذاب استان اصفهان است که در آن می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی بازدید کنید. غیر از موزه‌ها و خانه‌های تاریخی، بخش‌های دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها برای برنامه‌ریزی گردش خود استفاده کنید. دشت‌ها، روستاها و چشمه‌هایی در شهر خوانسار و اطراف آن وجود دارند که می‌توانید از طبیعت آن‌ها در تعطیلات خرداد تقویم 1401 نهایت استفاده را ببرید. یکی از این دشت‌ها مربوط به گلستان‌کوه است. در این منطقه دشت گل‌های لاله واژگون گلستان‌کوه هم هست، منتها ممکن است در تاریخی که به آنجا می‌روید، به‌دلیل عمر کوتاه گل‌ها از زیبایی‌شان بهره‌مند نباشید، اما این موضوع از زیبایی طبیعت خوانسار چیزی کم نمی‌کند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-khansar.jpg
بخش‌هایی خوانسار، عکس از خبرگزاری تسنیم، امیر قادری

فریدن

فریدن تقریبا در 170 کیلومتری غرب مرکز استان اصفهان قرار گرفته است که فاصله زمانی تا رسیدن به آن حدود دو ساعت و پانزده دقیقه است. این شهر هم از نظر طبیعتی که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران است و تعطیلات خرداد 1401 نمایش خوبی از زیبایی‌های این شهر را به شما نشان می‌دهد. هم خود شهر و هم جاذبه‌های اطراف آن، یکی از جذاب‌ترین و بکرترین مناظر را دارد. بیشه‌زارهای فریدن مثل بویین میاندشت، حیوانات این منطقه و گونه‌های گیاهی آن، همگی از جذابیت‌های این شهر هستند.

فریدن.jpg
طبیعت فریدن، عکس از تابناک

استان لرستان

لرستان که جذاب‌ترین مقصد بهاری سال 1400 به انتخاب مردم شد، طبیعت بی‌نظیری دارد که شایستگی این انتخاب را اثبات می‌کند. شهرهای مختلف و منطقه‌های گوناگون این استان، هر کدام مملو از جاذبه‌هایی طبیعی و دیدنی هستند. ونایی، هفت چشمه، فیروز آباد، الیگودرز و خیلی از جاهای دیگر لرستان هستند که پر از دیدنی‌های گوناگون‌اند.

شهرها و مناطقی که نام برده شدند، هوای به نسبت خنک‌تری دارند، به‌همین دلیل، در تعطیلات تقویم خرداد 1401 می‌توانید به آن‌ها سفر کنید و علاوه بر طبیعت، از آب و هوای خوب آن‌ها هم لذت ببرید. خیلی از افراد، لرستان را به‌خاطر آبشارهای فراوان و دیدنی‌اش می‌شناسند، اما طبیعت لرستان فقط محدود به آبشارهای آن نیست و دشت‌ها و بیشه‌هایش هم بسیار دیدنی هستند.

Lastsecond.ir-khordad-holiday-1401-lorestan.jpg
جاذبه‌های طبیعی لرستان

سخن آخر

در این مطلب سعی بر آن بود که بیشتر جاهایی معرفی شوند که بتوانید سفرهایی چند روزه به آن‌ها داشته باشید و به‌خوبی از تعطیلات خرداد 1401 خود استفاده کنید، برخی از این جاذبه‌ها مربوط به مناطق مرتفع ایران بود و برخی به دشت‌ها مرتبط می‌شد. از آنجایی که هوا روز به روز گرم وگرم‌تر می‌شود، بیشتر جاهایی که معرفی شدند، نسبتا آب و هوایی خنک‌تر از سایر شهرها و مناطقی دارند که می‌توانید در هر استان پیدا کنید. بنابراین با خیالی راحت می‌توانید سفر خودتان را برنامه‌ریزی کنید و از تعطیلاتتان نهایت استفاده را کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند