شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واقعیت

چه مقدار آب در طول روز بنوشیم؟

چه مقدار آب در طول روز بنوشیم؟

این واقعیت که بدن انسان از تقریباً ۶۰ درصد آب تشکیل شده است، نشان می دهد که مصرف منظم این مایع حیاتی بسیار مهم است. تمامی سلول های موجودات زنده برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کم آبی باعث خستگی می شود زیرا کم شدن آب بدن، اکسیژن رسانی به مغز را کاهش می دهد و این مساله باعث می شود قلب شما برای پمپاژ اکسیژن به تمام اندام های بدن سخت تر کار کند. با هیدراته ماندن می توانید پرانرژی بمانید. نوشیدن آب اضافی انرژی بیشتری به شما می دهد تا کارهایتان را بهتر را انجام دهید. 

تاکنون مطالعات مختلفی نشان داده است که کم آبی عملکرد ورزشی را کاهش داده و باعث می ‌شود شما احساس بی‌ حالی و خستگی کنید. به همین ترتیب، در طول خواب، بدن مایعات را از دست می دهد، بنابراین اگر در خواب دچار کم آبی شوید با سرگیجه و با مغز مه آلود از خواب بیدار می شویم.

باید در نظر داشت آب می تواند به ما کمک کند تا ذهن خود را متمرکز نگهداشته و حتی نوشیدن آب کافی می توانداز میگرن جلوگیری کرده و عوارض آن را تسکین می دهد. مطالعات متعددی نشان داد که کم آبی یکی از دلایل اصلی سردرد است.

توصیه می شود آب را به عنوان یک درمان سردرد در نظر بگیرید و در حالت ایده آل، مطمئن شوید که از آب سالم و فیلتر شده استفاده می کنید، زیرا آب دارای میزان مناسب املاح، بسیار مفیدتر از آب فیلتر نشده است. فیلتر کردن آب می تواند با حذف انواع ناخالصی های شیمیایی و بیولوژیکی و همچنین بهبود طعم و عطر آب آشامیدنی به شما کمک کند آب بیشتری بنوشید.

آب یک عامل حذف کننده عالی سموم برای سلول ها است. یکی از دلایلی که نوشیدن آب بسیار مهم است این است که احتمال بیشتری دارد که بدن هیدراته به راحتی از شر سموم خلاص شود. با این حال، بهتر است سعی کنید از نوشیدن آب لوله کشی اجتناب کنید زیرا این آب می تواند حاوی مواد مضری مانند کلر، سرب و آرسنیک باشد. استفاده از دستگاه های تصفیه خانگی آب راهکار خوبی برای تامین آب مناسب افراد خانواده است.

به گفته محققان، بهترین استراتژی برای جلوگیری از سنگ کلیه نوشیدن آب بیشتر است. اگر به اندازه کافی آب ننوشید، تولید ادرار کم خواهد بود. هنگامی که تولید ادرار کم است، ادرار شما غلیظ تر شده و احتمال کمتری دارد که نمک های ادراری را حل کند، که این موضوع ممکن است باعث ایجاد سنگ شود. نوشیدن یک لیوان آب در ابتدای صبح به رقیق شدن مواد شیمیایی موجود در ادرار که باعث تشکیل سنگ می شوند کمک می کند.

اگر با سوزش سر دل از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب، اسید باقی مانده را از مری شما خارج کرده و ناراحتی را کاهش می دهد. برای جلوگیری از تکرار سوزش معده، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

طبق تحقیقات انجام شده، نوشیدن حداقل یک لیوان آب در صبح می تواند متابولیسم شما را تا ۳۰ درصد افزایش دهد. آب همچنین به هضم غذا کمک می کند و اگر از نوشیدن آب ساده لذت نمی برید، سعی کنید کمی زنجبیل یا دارچین آسیاب شده به آن اضافه کنید.

همچنین برای حفظ فرم بدن، هر زمان که احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. اگر یک لیوان آب گرسنگی شما را برطرف نمی کند، ممکن است وقت یک میان وعده یا یک وعده غذایی متعادل باشد. به همین ترتیب، محققان کشف کرده‌اند که افرادی که هر روز مقدار زیادی آب می‌نوشند (حداقل هشت لیوان در روز) متابولیسم سریع ‌تری نسبت به کسانی که آب نمی‌نوشند داشته و در نتیجه کالری بیشتری می سوزانند.

چه مقدار آب باید در روز مصرف شود؟

دیدگاه های مختلفی در مورد میزان مصرف آب در روز وجود دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه نوشیدن هشت لیوان آب در روز را توصیه می کنند. با این حال، برخی از کارشناسان سلامت معتقدند که باید در طول روز آب بنوشید، حتی اگر تشنه نیستید. 

آشامیدن آب ، مانند بسیاری از چیزها، شخصی است و به خود فرد بستگی دارد. مقدار آب مورد نیاز تحت تأثیر متغیرهای مختلف داخلی و محیطی قرار دارد. به عنوان مثال، با افزایش تعریق و افزایش دمای بدن هنگام ورزش باید آب بیشتری مصرف کنید.

منبع: سیناپرس