شهر خبر

از سوی وزیر امنیت رژیم صهیونیستی صورت گرفت؛

صدور مجوز راهپیمایی جنجالی پرچم صهیونیست ها در بیت المقدس

صدور مجوز راهپیمایی جنجالی پرچم صهیونیست ها در بیت المقدس

مقامات رژیم صهیونیستی برگزاری راهپیمایی روز اورشلیم توسط گروهی که متعهد به تخریب گنبد صخره در مسجدالاقصی هستند، تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات صهیونیستی مجوز برگزاری راهپیمایی جنجالی روز اورشلیم از سوی یک گروه راست افراطی صهیونیسم را صادر کردند.

به گزارش هاآرتص، راهپیمایی پرچم روز اورشلیم پس از تصویب توسط وزیر امنیت عمومی و کمیسر پلیس، اجازه عبور از دروازه دمشق و دیوار غربی را خواهد داشت.

وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی گفته است که این مسیر برای برگزاری راهپیمایی تأیید شده است زیرا در بیشتر سال‌های گذشته این راهپیمایی مرسوم بوده است.

مجوز صدور این راهپیمایی در حالی صادر شده که سال گذشته این مراسم بدلیل جنگ «نبرد قدس» متوقف شده بود.

انتظار می‌رود که فعالان راست‌گرا و تندرو صهیونیستی در این راهپیمایی شرکت کنند و برگزاری چنین مراسمی تقابل مستقیم و جدی با ساکنان فلسطینی بیت المقدس است.

همزمان «بنتزی گوپستین»، از صهیونیست‌های بنیادگرا و افراطی روز چهارشنبه تصویری را در حساب تلگرامی خود منتشر کرد که در آن یک بولدوزر مشغول تخریب گنبد صخره، مسجد مقدس در مجموعه مسجدالاقصی بود. در پست گوپستین آمده است: «روز اورشلیم در ۲۹ می مصادف با تخریب گنبد صخره آغاز خواهد شد.»

وزارت امور خارجه فلسطین تصمیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را ادامه تشدید خطرناک تنش توسط تل آویو خواند که منطقه را به سمت انفجاری می‌کشاند که کنترل آن بسیار دشوار خواهد بود.

راهپیمایی مشابهی که ماه گذشته در عید پسح یهودیان اتفاق می‌افتاد، در میان خشونت‌ها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی لغو شد و پس از یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، بیش از ۳۰۰ نفر با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور مجروح شدند.