شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اینترنت#فلسطین#ثابت

اینترنت ثابت ایران از فلسطین بدتر است

اعتمادآنلاین|

سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران در آخرین رتبه‌بندی اسپیدتست در رده هفتاد و سوم از میان ۱۴۲ کشور قرار گرفته است. در رتبه‌بندی اینترنت ثابت نیز ایران، جایگاه ۱۴۴ از میان ۱۸۱ کشور را به دست آورده است. در این رده‌بندی، وضعیت اینترنت ثابت کشورهایی مانند فلسطین، فیجی، آنگولا، لسوتو، تاجیکستان، بحرین و اوکراین نسبت به ایران بهتر است. فلسطین در گزارش این دوره در بخش ثابت ۱۲ پله صعود کرده است.

به گزارش پیوست،‌ گزارش ماه آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) اسپیدتست که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد رتبه سرعت اینترنت ایران در این ماه، هم در بخش ثابت و هم همراه یک پله صعود کرده است.

 

 

این گزارش نشان می‌دهد در این ماه سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران با اندکی ارتقا نسبت به ماه مارس، از ۲۴.۹۰ مگابیت بر ثانیه به ۲۴.۹۵ مگابیت بر ثانیه رسیده و این ارتقا باعث شده ایران در میان ۱۴۲ کشور در جایگاه هفتاد و سوم از حیث سرعت اینترنت همراه بایستد. سرعت آپلود اینترنت همراه نیز ۹.۵۹ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد.

در بخش اینترنت ثابت نیز همین اتفاق افتاده و رتبه اینترنت کشور یک پله بهبود یافته.

در این بخش سرعت دانلود از ۹.۹۵ مگابیت بر ثانیه به ۱۰.۲۳ مگابیت بر ثانیه رسیده و سرعت آپلود در این ماه نیز ۱.۵۹ مگابیت بر ثانیه است. بنابراین ایران توانسته از میان ۱۸۱ کشور به رتبه ۱۴۴ برسد. در این رده‌بندی، جایگاه اینترنت کشورهایی مانند فلسطین، فیجی، آنگولا، لسوتو، تاجیکستان، بحرین و اوکراین نسبت به ایران بهتر است.