معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: خودروی K125 اولین محصولی است که هم زمان مدل بنزینی آن، با طراحی مدل برقی در دستور کار قرار گرفته است.

ایران خودرویی ها پیش تر خبر از برنامه ریزی برای تولید و عرضه K125 اولین محصول کراس اوور خود داده بودند. در حالی که هنوز مدل بنزینی این خودروی کراس اوور به تولید انبوه نرسیده  محسن رضایی منش از برنامه ریزی برای تولید این خودرو به صورت برقی در کنار طراحی مدل بنزینی خبر می دهد.  چنانچه این اقدام عملیاتی شود شرکت های خودروساز داخلی نیز به جمع سازندگان خودروهای برقی می پیوندند.

دو خودروساز بزرگ کشور تجربه چندانی در ارتباط با تولید انبوه خودروهای برقی ندارند کل تجربه آنها محدود به برقی کردن برخی محصولات بنزینی خود ( در حد چند دستگاه به عنوان نمونه ) بوده است. بنابراین حضور یک شریک که بتواند راه و چاه را در این زمینه به شرکت های خودروساز داخلی نشان دهد بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. تولید خودروهای برقی در عرصه بین المللی چندان سابقه طولانی ندارد از این رو تکنولوژی های مرتبط با تولید خودروهای برقی چندان در دسترس نیست.

چنانچه شرایط تحریمی ادامه دار باشد و دست شرکت های خودروساز داخلی برای همکاری و مشارکت با برندهای مطرح بین المللی کماکان بسته باشد، برخی خودروسازان چینی که سابقه تولید خودروی برقی را  دارند و در بازار بین المللی حضور چندانی ندارند  می توانند به عنوان در دسترس ترین گزینه  مورد توجه خودروسازان داخلی قرار گیرند زیرا این دست از خودروسازان بی واهمه از تنبیه های تحریمی با خودروسازان ایرانی کار کنند. اما چنانچه تحریم ها لغو شود شرکت های خودروساز با همکاری برندهای مطرح بین المللی می توانند ره صد ساله در تولید خودروهای برقی را یک شبه بروند و زودتر از برنامه ریزی های انجام شده درکنار تولید محصولات بنزینی خودروهای برقی را نیز در خطوط تولید خود ببینند.

تصاویر منتشر شده از K125 در فضای مجازی این ذهنیت را ایجاد می کند که ایران خودرویی ها به دنبال این هستند تا همان مسیری که در داخلی سازی پژو 301 دنبال کردند و منجر به تولد خودرویی به نام تارا شد این بار با داخلی سازی پژو 2008 بپیمایند و از این رهگذر محوصلی به نام K125 را به سبد محصولاتی خود اضافه کنند.