انتقاد رئیس جمهور مکزیک از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» که بار‌ها از آمریکا خواسته بود تحریم‌ها علیه کوبا را بردارد‌، پیشتر اعلام کرده بود در نشست آمریکایی‌ها به میزبانی واشنگتن که قرار است این ماه برگزار شود، در صورتی که همه کشور‌های منطقه حضور نداشته باشند، شرکت نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری اخیر دولت گفت: نحوه رفتار آمریکا با کوبا وجهه بدی به این کشور داده است و واشنگتن باید به تحریم‌ها علیه این کشور پایان دهد.

رئیس جمهور مکزیک گفت: تمایل دارم هیچ مانعی (علیه کوبا) وجود نداشته باشد، زیرا این موانع می‌تواند حقوق بشر را نقض کند. این سیاست دوران قرون وسطی است و در زمان حال هیچ سودی ندارد. باید بین ملت‌های منطقه ما، برادری و اخوت وجود داشته باشد.

انتقاد رئیس جمهور مکزیک از تحریم‌های آمریکا علیه کوبا

با وجود این، او از اقدام اخیر آمریکا برای برداشتن محدودیت‌ها علیه کوبا که در دوران ریاست جمهوری ترامپ اعمال شده بود و همچنین از افزایش فرآیند صدور روادید سفر به آمریکا برای مردم کوبا، استقبال کرد.

پس از گذشت ۶۰ سال از آغاز اعمال تحریم واشنگتن علیه کوبا، وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم خود برای رفع محدودیت‌های حواله‌های خانوادگی و مجوز حواله‌های اهدایی برای حمایت از کارآفرینان مستقل کوبایی و همچنین گسترش کارکنان سفارت خود در هاوانا برای فعال‌سازی صدور روادید و افزایش تعداد پرواز‌ها را اعلام کرد.