شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#اوکراین

جشنواره فیلم کن امسال با پیام ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین در مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.

به گزارش هنر ام‌روز، هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن سه‌شنبه ۱۷ می با حضور تعداد زیادی از ستاره ها روی فرش قرمز جشنواره و صحبت های ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین علیه جنگ آغاز شد.

زلنسکی در شب افتتاحیه جشنواره با اشاره به طنز چارلی چاپلین درباره آدولف هیتلر در آغاز جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ گفت: ما به یک (چارلی) چاپلین جدید نیاز داریم تا ثابت کنیم سینما امروز ساکت نیست.

رهبر اوکراین از طریق ارتباط ویدیویی زنده از شهر کیف در مراسم افتتاحیه جشنواره حاضر شد و گفت: ما باید پیروز شویم. ما به سینما نیاز داریم تا پایان کار را تضمین کند و هر بار سمت آزادی قرار بگیرد.

جشنواره فیلم کن شب گذشته با نمایش فیلم زیرژانر زامبی «برش نهایی» ساخته میشل آزاناویسیوس آغاز شد که در مراسم نمایش فیلم برنیس بژو و رومن دوریس دو بازیگر فیلم نیز روی فرش قرمز جشنواره حاضر شدند.

forest-whitaker-palme-d-or-honneur

در مراسم افتتاحیه، پیر لسکور رییس جشنواره نخل طلای افتخاری را برای یک عمر دستاورد هنری به فارست ویتاکر اهدا کرد که مورد تشویق ایستاده حضار قرار گرفت.

لسکور درباره این جایزه گفت: یک نخل افتخاری به یک هنرمند، فیلمساز، سفیر یونسکو و به طور ساده به یک شهروند جهان اهدا می شود.

در این دوره جشنواره، فیلم مستندی با عنوان «برای صلح» با موضوع  جنگ در سودان جنوبی ساخته کمپانی فارست ویتاکر به نمایش در می آید.

بزرگترین جشنواره فیلم جهان از شب گذشته ۱۷ می آغاز به کار کرد و تا ۲۸ می ادامه می یابد.

FS_V4UNWAAEPMwd