شهر خبر

مبادلات تجاری ایران و غنا به یک میلیارد دلار می‌رسد

مبادلات تجاری ایران و غنا به یک میلیارد دلار می‌رسد

تهران- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: حجم همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری ایران و غنا تا زمان برگزاری هشتمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «سید جواد ساداتی نژاد» در اختتامیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا که روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون مشترک دایمی همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا یکی از موفق‌ترین کمیسیون‌ها بوده و موافقت‌نامه‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مختلفی در چارچوب این کمیسیون مشترک به امضا رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روابط تجاری دو کشور تصریح کرد: اکنون حجم تجارت ایران و غنا از ۳۵ میلیون دلار در سال ۹۷ با رشد بیش از ۱۰ برابری به حدود ۳۷۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت سیزدهم در حالی مسئولیت خود را در سال گذشته آغاز کرد که اهداف نوین تعریف و تبیین شد؛ به‌طوری که در مناسبات خارجی همانا خردورزی، حفظ منافع ملی، ارتقای جایگاه و اعتبار کشور در عرصه‌های ممتاز جهانی و تعامل موثر و سازنده با کشورهای دوست، مستقل و متعهد بوده است که آن را در مذاکرات سازنده و مهم جهانی با سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای طراز اول دنیا به اثبات برساند.

به گزارش ایرنا، هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز به‌کار کرد و اختتامیه آن به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امروز ( ۲۸ اردیبهشت‌ماه) در تهران برگزار شد.

ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و غنا که در آبان ۱۳۹۶ در اکرا برگزار شد، دو کشور سه سند همکاری در زمینه‌های کشت فرا سرزمینی، نقشه‌برداری و ورزش و جوانان امضا کردند.

این خبر تکمیل می‌شود...