شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#المپیک

حضور قهرمان المپیک در قزاقستان/ گرایی مصدوم شد

حضور قهرمان المپیک در قزاقستان/ گرایی مصدوم شد

تهران- ایرنا- «محمدرضا گرایی» دارنده طلای جهان و المپیک بعد از چند ماه دوری از میادین قرار است در رقابت‌های رنکینگ‌دار قزاقستان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، تورنمنت رنکینگ‌دار «بولات تورلیخانوف» قزاقستان روزهای ۱۲ تا ۱۵ خرداد در آلماتی برگزار می‌شود، یکی از اولین میدان‌های تدارکاتی فرنگی‌کاران پیش از شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ است. ملی پوشان در تمرینات این روزهایشان برای شرکت در این تورنمنت آماده می‌شوند.

۲۱ اردیبهشت ماه پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در راه مسابقات جهانی صربستان که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، برپا شده تا در فاصله نزدیک به ۴ ماه تا این رقابت‌ها فرنگی‌کاران کم کم با تمرینات و شرکت در تورنمنت‌هایی که در نظر گرفته شده، قدرتمندانه در ماه پایانی تابستان امسال در بلگراد به مصاف حریفان خود بروند.

محمدرضا گرایی ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم نفراتی هستند که در قزاقستان به روی تشک خواهند رفت.

در خبری که در سایت فدراسیون کشتی منتشر شد از مصدومیت محمدعلی گرایی خبر داد. فدراسیون کشتی نوشت: گرایی یکی از ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قزاقستان بود اما یک مصدومیت جزئی از ناحیه زانو باعث شده تا حضورش در آلماتی منتفی شود.

ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم در این باره گفت: قرار بود طبق برنامه کادر فنی به تورنمنت قزاقستان اعزام شوم اما با توجه به مصدومیت جزئی در تمرین، نمی‌توانم در این مسابقات کشتی بگیرم و پس از آن با توجه به تصمیم کادر فنی به مسابقات پیش رو اعزام خواهم شد.

محمدرضا گرایی ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم نیز گفت: در شرایط خوبی قرار دارم و حدود ۲۰ روز دیگر قرار است در تورنمنت قزاقستان که اولین مسابقه‌ام پس از رقابت‌های جهانی سال گذشته است، روی تشک بروم. پس از اینکه هم در المپیک و هم مسابقات جهانی طلا گرفتم، کار برای من سخت‌تر شد. آنالیز حریفان روی من بیشتر شده و همین کارم را برای تکرار قهرمانی دشوارتر کرده اما امیدوارم با تدابیر کادر فنی در صربستان هم بتوانم به مدال طلا برسم.

تیم منتخب کشتی فرنگی در چند روز گذشته در پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام سیراکوف بلغارستان حضور یافت. بعد از این تورنمنت تیم ملی رقابت‌های رنکینگ‌دار قزاقستان را پیش رو خواهد داشت.

همچنین رقابت‌های بین‌المللی ایتالیا و اسپانیا نیز به ترتیب اواخر خرداد و اوایل تیر ماه نیز در برنامه کادر فنی قرار داد. مسابقات معتبر پیت لازینسکی لهستان نیز اواخر تیر ماه در دستور کار کادر فنی تیم ملی خواهد بود.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی روزهای ۱۸ تا ۲۷ مرداد در قونیه ترکیه و پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۲ بزرگسالان جهان روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در بلگراد برگزار می‌شود.