شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ: احتمالا نمایشگاه کتاب تمدید می‌شود

وزیر فرهنگ: احتمالا نمایشگاه کتاب تمدید می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حجم از حضور مردم خلاف انتظار ما بود. در روز گذشته که به علت آلودگی هوا مجبور به تعطیل نمایشگاه شدیم، تلفن های اعتراضی زیادی را در رابطه با اینکه چرا نمایشگاه تعطیل شده، داشتیم. احتمالا مجبور شویم نمایشگاه را تمدید کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد نمایشگاه کتاب امسال از رونق آنچنانی برخوردار نبوده است گفت: فرض شما نادرست است، من از نمایشگاه امسال بازدید کردم، مردم با همه گرایش های مختلف حضور داشتند . هر دوره ای در نمایشگاه ممکن است عده ای ناشر حضور پیدا نکنند.  ما به دنبال عدالت فرهنگی بودیم بخش عمده ای از مردم در سالهای گذشته باید این مسافت را  تا تهران می آمدند ، اما امروز در خانه خود نشستند و خرید می کنند علاوه بر این، تخفیف هایی را برای خرید مجازی ترتیب داده ایم. 

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: این حجم از حضور مردم خلاف انتظار ما بود. در روز گذشته که به علت آلودگی هوا مجبور به تعطیل نمایشگاه شدیم، تلفن های اعتراضی زیادی را در رابطه با اینکه چرا نمایشگاه تعطیل شده، داشتیم. احتمالا مجبور شویم نمایشگاه را تمدید کنیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به میزان فروش ها در این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: الان جمع بندی ندارم ولی میزان فروش در روزهای اول بالای 50 میلیارد بود که نسبت به سالهای قبل افزایش داشته است. امسال حتی یک متر هم از مصلی را خالی نگذاشته ایم.

وی در رابطه با حمله سایبری به نمایشگاه کتاب گفت:حمله سایبری نداشتیم اگر هم شده ناموفق بوده است.قبل از عید هم یک حمله ای به مجموعه وزارت ارشاد شد و بلافاصله این حمله دفع شد و یک آسیب جزئی داشت. همه سامانه ها بالا آمده و بعضی سامانه ها را  بخاطر ملاحظات امنیتی  مجددا مورد بازسازی و ارتقاء قرار می دهیم.

اسماعیلی در پایان در رابطه با تاثیر گرانی کاغذ روی تالیف کتاب و خرید آن افزود: بحث اصلی قیمت کتاب مربوط به کاغذ است. کاغذ با ارز ترجیحی با دستور رئیس جمهور در حال تامین است. با جلوگیری از قاچاق نیز کاغذ به عرصه نشر در حال بازگشت و در حال تلاش هستیم تا قیمت کتاب کاهش پیدا کند و با حداقل قیمت به پست متقاضیان برسد.

 

انتهای پیام