شهرخبر

در ادامه این مطلب می خواهیم در مورد محمد کریمی هراتی همسر دوم آزیتا حاجیان و بیوگرافی این بازیگر دوست داشتنی صحبت کنیم.

به گزارش هنر ام‌روز، آزیتا حاجیان ، بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر ایران ، در ۲۱ دی سال ۱۳۳۶ به دنیا آمده است و اصالت او به خمینی شهر اصفهان باز میگردد.

این خانم بایگر کم‌حاشیه و به دور از تنش‌ها و هیجانات شبکه های اجتماعی، لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر دارد و فعالیت هنری خود را از  سال ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» آغاز کرده است.

حاجیان از سال ۱۳۶۸ با فیلم دزد عروسک‌ها ساخته محمدرضا هنرمند اولین بار روی صفحه تلویزیون حضور پیدا کرد. او توانست در سال ۱۳۷۷ و در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای بازی بی نظیرش در فیلم  روبان قرمز  به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بخش بین‌الملل شود.

آزیتاحاجیان-3

آزیتا حاجیان در سن ۲۲ سالگی ،یعنی در سال ۱۳۵۸، زمانی که تازه تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده بود با همسر اولش  محمد رضا شریفی نیا  ازدواج کرد.

آنها زندگی خود را کاملاً ساده آغاز کردند. ثمره این ازدواج، که در نهایت به جدایی ختم شد، دو دختر بنام مهراوه، متولد ۱۳۶۰، و ملیکا متولد ۱۳۶۵ است. هر دو دختر این زوج در عرصه بازیگری فعالیت میکنند.

محمدرضا شریفی نیا در سال ۱۳۵۸ با آزیتا حاجیان ازدواج کرد و توسط همسرش به سمت بازیگری کشانده شد. این زوج قبل از انقلاب در گروه تئاتری زیر نظر آیت الله مطهری و مهدوی کنی که برای کارهای مذهبی تشکیل شده بود آشنا شده بودند.

kvLfar8BUDVV