شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#پاکستان#افغانستان

تمدید آتش‌بس اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری کابل

تمدید آتش‌بس اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری کابل

هیئت حاکمه افغانستان اعلام کرد که با میانجیگری آن‌ها آتش‌بس بین اسلام‌آباد و تحریک طالبان پاکستان تمدید شده و مذاکرات صلح همچنان ادامه دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با تایید رسمی میانجیگری هیئت حاکمه افغانستان تحریک طالبان پاکستان و اسلام‌آباد گفت که در این گفت‌وگوها دو طرف بر روی آتش‌بس موقت توافق کردند.

وی با اعلام این موضوع در توئیتی گفت که هیئت حاکمه افغانستان برای حسن نیت در روند مذاکرات تلاش می‌کند و برای هر دو طرف آرزوی تساهل و انعطاف دارد.

از سوی دیگر نیز «محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان پاکستان نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح با ارتش پاکستان در کابل گفت که دو طرف برای آتش‌بس تا 30 می (9 خرداد) توافق کرده‌اند.

خراسانی ادامه داد که کمیته‌ای 32 نفره از قبیله محسود در وزیرستان جنوبی و یک کمیته 16 نفره از بخش ملاکند در خیبرپختونخوا نیز در روزهای 13 و 14 می با تحریک طالبان پاکستان گفت‌وگو کردند.

وی افزود: کمیته‌ها با توجه به مذاکرات در حال انجام خواستار آتش‌بس از سوی دو طرف شدند، بنابراین با توجه به این درخواست، دو طرف آتش‌بس تا 9 خرداد آتش‌بس اعلام کردند.

انتهای پیام/.