شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حواشی

حواشی بر سر ارز دیجیتال سیف مون

اخیرا یکی از یوتیوبرهای معروف به نام کافیزیلا (Coffeezilla)، در مورد پروژه‌های راگ پول و نحوه عملکرد آنها صحبت کرده است. با بررسی پروژه‌هایی که نقدینگی را به‌آرامی و به روش‌های مختلف خارج می‌کنند، کافیزیلا توضیح می‌دهد که چرا سیف مون هرگز قرار نیست پرواز کند.

برای اثبات این ادعا، کافیزیلا این پروژه و تمام کیف‌پول‌های آن را بررسی کرده است. کافیزیلا ادعا می‌کند که کایلی (Kyle)، خالق سیف مون که اطلاعات کمی هم در مورد او وجود دارد، از زمان شروع به کار این پروژه به‌ آهستگی در حال راگ پول و تخلیه نقدینگی بوده است.

به گفته کافیزیلا، اولین باری که تخلیه نقدینگی در سیف مون صورت گرفت، تنها ۱۴هزار دلار از نقدینگی پروژه برداشته شد. اما این رقم به مرور زمان بیشتر شد. کافیزیلا می‌گوید از اواسط سپتامبر تا اواسط دسامبر، ۱۶۴ تریلیون توکن سیف مون که در آن زمان، ۱۰٫۳ میلیون دلار ارزش داشت، توسط کایلی برداشته شده است.

همچنین، کافیزیلا ادعا می‌کند که هنگام انتقال سیف مون از نسخه یک به دو، توماس اسمیت، توسعه‌دهنده اصلی پروژه، مقادیر عظیمی از توکن‌های سیف مون را نگه داشته که بعداً می‌تواند آنها را برای سود شخصی بفروشد. این موضوع، می‌تواند باعث افزایش تورم و سقوط قیمت این رمزارز شود.

کافیزیلا به کیف پول شکست‌خورده سیف مون هم اشاره می‌کند، کیف پولی که قرار بود جایگزین برنامه محبوب تراست ولت شود، در حالی که، کیف پول سیف مون چیزی نیست جز شبیه‌سازی تراست ولت.

منبع: رمزارز نیوز