شهر خبر

میامی با درخشش «جیمی باتلر» در نخستین فینال کنفرانس شرق پیروز شد

میامی با درخشش «جیمی باتلر» در نخستین فینال کنفرانس شرق پیروز شد

تهران- ایرنا- در نخستین بازی از سری فینال کنفرانس شرق لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) تیم میامی هیت با درخشش ستاره خود از سد بوستون سلتیکس گذشت.

به گزارش ایرنا، در این مسابقه که صبح امروز برگزار شد، میامی هیت با نتیجه ۱۱۸ بر ۱۰۷ بوستون سلتیکس دومین تیم پرافتخار تاریخ NBA را شکست داد. میامی در حالی در این بازی به پیروزی رسید که در کوارترهای اول، دوم و چهارم امتیاز کمتری نسبت به حریف کسب کرد اما در کوارتر سوم با یک نمایش مقتدرانه، ۲۵ امتیاز بیشتر از حریف خود گرفت تا شکست در سه کوارتر دیگر جبران شود.

در این بازی «جیمی باتلر» نمایش درخشانی داشت و ۴۱ امتیاز، ۹ ریباند و ۵ پاس گل ثبت کرد تا میامی را به نخستین پیروزی در فینال کنفرانس شرق برساند. در سوی مقابل، «جیسون تاتوم» ۲۹ امتیاز، ۸ ریباند و ۶ پاس گل برای بوستون به دست آورد.

دومین بازی این ۲ تیم ساعت پنج صبح جمعه ۳۰ اردیبهشت به وقت تهران آغاز می‌شود. مسابقات مراحل حذفی لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به صورت چهار برد از هفت بازی برگزار می‌شود. میامی هیت سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی و بوستون سلتیکس ۱۷ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی NBA را در کارنامه دارند.

فینال کنفرانس غرب هم از فردا آغاز می‌شود و در نخستین بازی، گلدن‌استیت وریرز و دالاس ماوریکز از ساعت ۵:۳۰ صبح پنجشنبه به مصاف هم می‌روند. گلدن‌استیت به ۶ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی در تاریخ مسابقات دست یافته و دالاس فقط یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی کسب کرده است.