شهر خبر

دشتی اردکانی در تذکر شفاهی:

گفتمان اقتصادی میراث فرهنگی بیاد ارتقا یابد

گفتمان اقتصادی میراث فرهنگی بیاد ارتقا یابد

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: میراث فرهنگی اصلی ترین مزیت رقابتی جذب گردشگر برای کشور است و شایسته است گفتمان آن از نظر فرهنگی و اقتصادی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) در نشست علنی مجلس طی تذکری شفاهی گفت: فرارسیدن روز موزه و شروع هفته میراث فرهنگی را به ملت ایران، نمایندگان ملت و خانواده رفیع میراث فرهنگی کشور تبریک می گویم.

وی افزود: میراث فرهنگی یکی از مظاهر قدرت ملی است که چیستی و کیستی ایرانی بودن را متذکر می‌شود و جایگاه بالایی در تحکیم هویت، فرهنگ و وحدت جامعه اسلامی دارد.

دشتی اردکانی تصریح کرد: نادیده انگاری میراث فرهنگی در طرح‌های توسعه کشور ضرورت تجدید نظر در توسعه نگرش به این حوزه به ویژه در برنامه هفتم توسعه را بیش از هر زمان دیگری ملموس کرده است.

رئیس فراکسیون گردشگری گفت: میراث فرهنگی به عنوان شیوه آزموده شده زیست در این سرزمین، بهترین نمود عملی از فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر نگاه به درون است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: میراث فرهنگی ملموس و ناملموس، اصلی ترین وضعیت رقابتی این سرزمین برای جذب گردشگر و استفاده از انتفاعات بیشمار این صنعت از جمله اصلاح تصویر ایران در جامعه جهانی خواهد بود. شایسته است گفتمان این حوزه از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتقا یابد.