شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا#مدارس#همدان#تعطیل#استان همدان

فعالیت‌های ورزشی محیط باز و روزانه در استان همدان تعطیل است

فعالیت‌های ورزشی محیط باز و روزانه در استان همدان تعطیل است

همدان- ایرنا- انجام هرگونه فعالیت‌ ورزشی روزانه و محیط باز به خصوص در سطح مدارس مقاطع متوسطه به دلیل آلودگی هوا هوا و نامناسب بود شاخص کیفی هوا در سطح استان همدان ممنوع و تعطیل است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، آلودگی هوا در ۲ روز اخیر موجب تعطیلی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس مقطع ابتدایی استان همدان با مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای شده است به نحوی که تمامی فعالیت‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی  نیز در سطح این استان ممنوع شد.

بر همین اساس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان نیز با تعطیلی ۱۵۰ ایستگاه صبحگاهی و ۶۰ ایستگاه عصرگاهی انجام هرگونه فعالیت ورزشی در سطح استان را با توجه به شرایط پیش آمده ممنوع اعلام کرد.

تمامی دوره‌های تمرینی و مسابقات فوتبال استان همدان نیز به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد و مدارس فوتبال نیز دوره‌های آموزشی خود را منوط به مساعد شدن شرایط آب و هوایی اعلام کردند.

هیات کوهنوردی استان همدان نیز از کوهپیمایان خواست تا دراین شرایط از هرگونه صعود، ورزش و تردد در محیط های باز طبیعی و ارتفاعات استان خودداری کنند.

سایر رشته‌های ورزشی نیز براساس مصوبه کمیته اضطرار و ابلاغ دستگاه ورزش استان همدان امکان فعالیت در سالن‌های سرپوشیده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

با توجه به فعالیت یک موج ناپایدار جوی و افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و غبار هواشناسی استان همدان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت که درحال حاضر شاخص کیفیت هوای همدان از نظر میزان آلودگی ۹ برابر حد مجاز و استاندارد است.

استان همدان دارای بیش از ۵۰ هیات ورزشی فعال است.