شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی

سرمربی تیم ملی تنیس زنان: برنده شدن در مسابقات دیگر رویا نیست

سرمربی تیم ملی تنیس زنان: برنده شدن در مسابقات دیگر رویا نیست

تهران- ایرنا- سرمربی تیم تنیس زنان گفت: تنیسورهای کشورمان نزدیک به ۴۰ سال از میادین ورزشی دور بودند اما با همین حضور اندک در چند سال اخیر، ترس آنها ریخته و نگاهشان به تنیس تغییر کرده و دیگر برنده شدن در مسابقات را رویا نمی‌بینند.

ندا نوریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت نوجوانان‌ و جوانان تنیسور کشورمان در مسابقات داخلی و بین‌المللی، اظهار داشت: تنیس در سال‌های متمادی دچار ناملایمات زیادی بود به گونه‌ای که بعد از ۳۷ سال دوری از اعزام‌ها، سال ۸۷  نخستین تیم به استرالیا اعزام شد.

وی تاکید کرد: میدان ورزش و مسابقه مهمترین سکوی پرش ورزشکاران است زیرا هر چقدر مسابقه داشته باشند، توانمندی‌ و ضعف آنان قابل شناسایی و با برنامه‌های راهبردی قابل جبران است. پس نباید توقع داشت که نزدیک به ۴۰ سال دور بودن و اعزام نشدن به میادین ورزشی به سرعت جبران شود اما مسوولان فدراسیون، نگاهی علمی و دورنگرانه به این رشته ورزشی دارند، بسیار به قهرمانی، نام‌آوری و پیشرفت این رشته خوشبین هستیم.

سرمربی تیم ملی تنیس زنان یادآور شد: لازمه اینکه تنیسورها از مسیر اصلی رشد و اعتلاء در میادین ورزشی جهان جا نمانند رواج این تصور است که تنیس منحصر به یک رییس و دوره خاص نیست و هر کسی آمد باید راه علمی و تخصصی و رشد بازیکنان را ادامه دهد.

نوریان با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت به سال‌های قبل، اعزام بازیکن به مسابقات جهانی و همچنین میزبانی مسابقات را در کارنامه داریم، ‌ تصریح کرد: میزبانی گرفتن و فراهم کردن تمهیدات آن کار بسیار سختی است اما وقتی نگاه، نگاه امیدوارانه و واقع نگرانه باشد قدم برداشتن در مسیر رشد و اعتلاء هموارتر می‌شود که خوشبختانه در بازه زمانی کنونی افرادی بر سر کار آمده‌اند که مدیریت جریان را بلد هستند.

وی ضمن ابراز خرسندی از نتایج حاصله در رقابت های اخیر تنیسورهای کشورمان، یادآور شد: تنیسورهای ما در چند سال اخیر بسیار در میادین حاضر شدند و ترس آنها ریخته و نگاهشان به تنیس تغییر کرده و دیگر برنده شدن برای آنها رویا نیست. در رنکینگ‌های مختلف شرکت می‌کنند و مسابقه می‌دهند چنانچه شاهد هستیم بازیکنانی همچون مشکات الزهرا صفی که برترین تنیسور کشورمان است با چه سخت‌کوشی خود را به میدان‌های تنیس رسانده‌ است.

سرمربی تیم ملی تنیس زنان با بیان اینکه امیدواریم امثال صفی برایمان بمانند و ماندگار شوند، افزود: همه تلاش خود را برای این موضوع بکار می‌بندیم ضمن اینکه درهای تنیس برای همه بازیکنان باز است و امیدواریم که آنقدر بازیکن داشته باشیم که نتوانیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

نوریان با گلایه از اینکه در حال حاضر بزرگترین دغدغه تنیس، نداشتن زمین است، ‌خاطر نشان کرد:‌ داشتن امکانات ورزشی مناسب، بهترین انگیزه و تشویق برای کسب پیروزی است اما متاسفانه بسیاری از رشته‌های ورزشی از این امکانات شخصی محروم هستند و دغدغه تنیس هم در حال حاضر در کنار خلاء امکانات، نداشتن زمین است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مسایل مهم اینکه در ایران تعداد کمی زمین هارد کورت وجود دارد. خوشبختانه فدراسیون در تلاش برای زمین‌دار شدن و طراحی و ساخت زمین هارد کورت است اما حمایت سایر مسوولان و نهادها ضرورت دارد.  

به گزارش ایرنا، در آخرین دیدار مرحله نهایی رقابت های تور جهانی سطح ۳ جوانان در بخش پسران، نمایندگان هند و لهستان برای کسب عنوان قهرمانی با هم مسابقه دادند.

در پایان این مسابقه گوران زگولا موفق شد با نتیجه ( ۰-۶ و ۱-۶) مقابل تیاگی به برتری برسد و عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را از آن خود کند. نماینده هند نائب قهرمان شد و کسری رحمانی و رحمانف از قزاقستان مشترکا سوم شدند.

در بخش دختران نیز مشکات الزهرا صفی برابر آسلی اوزجان از ترکیه قرار گرفت و با نتیجه (۶-۴، ۶- ۲ ) شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تنیسورهای بلژیک و روسیه مشترکا سوم‌ شدند.

صفی در بخش دو نفره این مسابقات عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

 هفته دوم این مسابقات از ۲۴ اردیبهشت آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه در زمین‌های مجموعه تنیس آپت استقلال پیگیری می‌شود.