شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#حماس

خالد مشعل:

ملت فلسطین اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی را نخواهد داد

ملت فلسطین اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی را نخواهد داد

رئیس جنبش حماس در خارج فلسطین تاکید کرد که مسجدالاقصی یک مکان دینی کاملا اسلامی است و ملت فلسطین اجازه یهودی سازی آن را نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج گفت که ملت فلسطین اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی یا تقسیم و تخریب آن و هرگونه اعمال حاکمیت دینی و سیاسی از سوی اشغالگران را نخواهد داد.

خالد مشعل در گفتگو با الاقصی گفت: طرح های صهیونیست ها همچنان پابرجاست و به ملت عظیم فلسطین هشدار می دهم که نبرد هنوز تمام نشده است و انتظار می رود صهیونیست ها در مناسبت های آینده باز هم به مسجدالاقصی یورش ببرند.

وی تاکید کرد: دشمن چنین فکر می کرد که ممانعت از تمام اشکال مقاومت مسلحانه در کرانه باختری زمینه را برای ادامه شهرک سازی و بلعیدن اراضی و سیطره بر مسجدالاقصی مهیا خواهد کرد.

مشعل تصریح کرد: دشمن در مرحله گذشته می خواست با طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی حاکمیت دینی بر این مکان را در اختیار بگیرد.

وی افزود: اصطلاحی که اشغالگران ترویج داده و برخی از سیاستمداران اروپایی درباره آزادی دسترسی به اماکن عبادتی از آن استفاده می کنند اصطلاحی گمراه کننده است چرا که مسجدالاقصی یک مکان دینی کاملاً اسلامی است و صهیونیست ها حقی در آن ندارند.

خالد مشعل همچنین گفت که نبرد شمشیر قدس نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات فلسطین تشکیل می دهد.