شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#فوری#کنگره آمریکا

فوری | تایید رسمی بشقاب پرنده‌ها در کنگره آمریکا اعلام آمار رسمی

دو مقام ارشد دفاعی آمریکا: پنتاگون متعهد به شناسایی منشاء بشقاب‌پرنده‌ها است.

فوری | تایید رسمی بشقاب پرنده‌ها در کنگره آمریکا  اعلام آمار رسمی

دو مقام ارشد اطلاعات دفاعی ایالت متحده روز سه‌شنبه ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) در نخستین جلسه استماع عمومی کنگره درباره اجرام پرنده طی نیم قرن گذشته، از عزم پنتاگون برای مشخص کردن منشا «پدیده‌های هوایی ناشناس» خبر دادند.

بر این اساس، مقرر شد که پنتاگون منشاء آنچه که دولت آمریکا آن را «پدیده‌های هوایی ناشناس» می‌نامد و عموماً به عنوان «بشقاب پرنده» شناخته می‌شود، مشخص کند.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت، و اسکات بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی، ۱۱ ماه پس از گزارشی مبنی بر مستندسازی بیش از ۱۴۰ مورد از پدیده‌های هوایی ناشناس که خلبانان نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از سال ۲۰۰۴ آنها را مشاهده کرده‌اند، به عنوان بخشی از این روند در مقابل یکی از کمیته فرعی نمایندگان آمریکا به ریاست آندره کارسون، نماینده دموکرات ایالت ایندیانا حاضر شدند.

آقای بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، اذعان کرد که برخی از مشاهدات از پدیده‌های هوایی ناشناس را مقامات آمریکایی «نمی‌توانند توضیح دهند.» وی گفت در این موارد گزارش شده، داده‌های بسیار کمی برای توجیه معقولانه آنها، وجود داشت.

هرچند آقای بری افزود: «تعداد کمی از موارد وجود دارد که داده‌های بیشتری از آنها در اختیار داریم که تجزیه و تحلیل‌های ما به سادگی نتوانسته تصویر کاملی را از آنچه اتفاق افتاده را ترسیم کند.»

آقای بری گفت هیچ شواهد مادی در دست نیست که نشان دهد منشاء آنها چیزی «غیر زمینی» باشد.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت، که اخیر بر روی تحقیقات پدیده‌های هوایی ناشناس در پنتاگون نظارت می کند، در این جلسه گفت: «ما می‌دانیم که اعضای نیروهای نظامی ما با پدیده‌های هوایی ناشناس مواجه شده‌اند و از آنجایی که پدیده‌های هوایی ناشناس خطرات بالقوه ایمنی پرواز و امنیت عمومی را به همراه دارد، متعهد به تلاش برای تعیین منشاء آنها هستیم.»

آقای بری در این جلسه دو کلیپ ویدیویی از پدیده‌های هوایی ناشناس پخش کردند که در یکی از آنها ویدیوی اشیای مثلثی شکل چشمک زن در آسمان شب بود. بعدها مشخص شد که این از مصنوعات بصری نوری هستند که از عینک‌های دید در شب عبور می‌کنند. ویدیوی دوم شیء براق و کروی شکلی را نشان می‌داد که از پشت پنجره کابین هواپیمای نظامی عبور می‌کرد.

آقای بری در مورد شیء دوم گفت که «هیچ توضیحی برای این که این شیء خاص چیست، ندارم.»

سال گذشته وزارت دفاع آمریکا گزارشی منتشر کرد که خاطرنشان می‌کند از سال ۲۰۰۴ به این سو ۱۴۴ گزارش در مورد مشاهده شیء ناشناس پرنده وجود دارد اما همه این موارد غیرقابل توضیح هستند. این نهاد تابستان سال گذشته گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس را تأسیس کرد تا گزارش‌های به دست آمده در این خصوص را بررسی کند.

به نوشته خبرگزاری سی‌ان‌ان، قانون‌گذاران و پرسنل اطلاعاتی و نظامی که روی پدیده‌های هوایی غیرقابل توضیح کار می‌کنند، بیش از آن که نگران بازدید بیگانگان فضایی یا فرازمینی‌ها از زمین باشند، از بابت احتمال آزمایش نوعی فناوری نسل بعدی ناشناخته در آمریکا توسط دشمن خارجی، بدون اطلاع ایالات متحده نگران هستند.