شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بسکتبال

پویا تاجیک: فدراسیون بسکتبال باید انتقادات را به جان بخرد/ همین که ارمغانی تعلقات باشگاهی ندارد، اتفاق خوبی است!

پویا تاجیک: فدراسیون بسکتبال باید انتقادات را به جان بخرد/ همین که ارمغانی تعلقات باشگاهی ندارد، اتفاق خوبی است!

بازیکن اسبق بسکتبال گفت: نیاز داریم از بازیکنان جوان دعوت کنیم تا بتوانیم یک تیم قوی را برای آینده و مسابقات مهم در اختیار داشته باشیم.

پویا تاجیک، کارشناس بسکتبال، درباره برکناری مصطفی هاشمی از هدایت تیم ملی بسکتبال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: حضور آقای هاشمی در تیم ملی خیلی کوتاه مدت بود، بنابراین نمی توان ارزیابی درستی در خصوص عملکرد او ارائه داد اما آنچه که روشن است، هاشمی در همین مدت کوتاه دست به تغییر نسل زد. این کار البته نیاز به فرصت بیشتری دارد و طبیعتا در این مدت کوتاه نشدنی بود ولی هاشمی با دعوت از بازیکنان جوان استارت این کار را زد و امیدوارم در این دوره و بعدتر این کار ادامه دار باشد چرا که یکی از نیازهای مهم این روزهای بسکتبال ما همین تغییر نسل است. نیاز داریم که از بازیکنان جوان دعوت کنیم تا بتوانیم یک تیم قوی را برای آینده و مسابقات مهم در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: این مسیر کار را برای هر سرمربی دشوار خواهد کرد اما باید تمام هم و غم کادر فنی ابتدا همین مسئله باشد. برای تحقق این هدف همه باید هزینه آن را پرداخت کنیم نه اینکه فقط انتقادها به سمت کادر فنی باشد و فدراسیون بسکتبال باید انتقادات را به جان بخرد.

تاجیک در مورد انتخاب ارمغانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: ارمغانی پیش از این هم سابقه سرمربیگری در تیم ملی ایران را دارد. در ابتدای حرکت نسل طلایی تیم ملی بسکتبال ارمغانی هدایت تیم ملی را به عهده داشت اما تفاوت زیادی بین بسکتبال امروز و آن دوران وجود دارد، آن زمان بسکتبال ایران دستاورد خاصی نداشت که ارمغانی آمد و تغییر نسل داد و این تغییر نسل بر یک پایه و ستونی بود که فدراسیون آقای غضنفری آن را بنا کرده بود.

وی افزود: آن زمان و بعد از جدایی ارمغانی تیم ملی مربیان گوناگونی را به خود دید، از گزینه های خارجی گرفته تا مربی های داخلی شناخته شده و در همه این سال ها بسکتبال کشورمان هم فراز و فرودهای متفاوتی داشت اما حالا مربی آمده که سال ها در ایران نبوده و یکی از نکات مثبتش هم این است که تعلقات باشگاهی ندارد. قطعا همین امر به نظر می رسد باعث شود که کادر فنی با حواشی کمتری کنار تیم بماند. در مجموع به نظرم اتفاق خوبی است و برای او کادرش آرزوی موفقیت دارم.

تاجیک در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرارداد ارمغانی یکساله است و فدراسیون برای سال آینده به دنبال گزینه خارجی است تا تیم را برای کسب سهمیه المپیک مهیا کند نیز گفت: ابتدا باید بپذیریم تیم حال حاضر ما با آن تیم نسل طلایی متفاوت است و باید منتظر نتایج ضعیف باشیم. بنابراین آنچه که مسلم است باید به کادر جدید فرصت زیادی بدهیم و حالا که گفته می شود قرارداد ارمغانی یکساله است من اطلاع دقیقی ندارم.

وی تصریح کرد: یک سال بی شک زمان محدودی برای پیاده سازی برنامه برای هر مربی است اما در مورد جذب مربی خارجی، در زمان خودش شاید موقعیت خوبی باشد البته به شرطی که استراتژی داشته باشیم برای مثال می خواهیم در چهار سال آینده در آسیا قهرمان شویم؟ تعویض مربی همیشه هم کارساز نیست مخصوصا وقتی که تیمی بدون هدف باشد اما قطعا اگر هدف کلی داشته باشیم و در کنارش نخبه هم جذب کنیم، می‌توانیم به تغییر کادر فنی به عنوان یک پیشرفت نگاه کنیم. هر مربی نحوه آموزش خودش را دارد ولی اگر هدف مشخص باشد شاید بتوان از چند مربی برای ادامه این روند استفاده کرد.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام