شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#استقلال#شورای امنیت

مدودف: سپر هسته ای روسیه مانع بروز جنگ جهانی سوم است

مدودف: سپر هسته ای روسیه مانع بروز جنگ جهانی سوم است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد تسلیحات هسته ای این کشور، باعث تضمین استقلال این کشور در سالهای آتی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه تله تریدر، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز سه‌شنبه گفت سپر هسته ای روسیه مانع بروز جنگ جهانی سوم می شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد که سپر هسته‌ای روسیه به کمک آرامش کسانی که در تلاش برای ایجاد جنگ جهانی سوم هستند، خواهد آمد. مدودف همچنین افزود: تسلیحات هسته‌ای روسیه استقلال ما را برای چندین سال تضمین کرده است.

رئیس جمهور سابق روسیه، در بحبوحه جریان سازی غربی ها برای متهم کردن مسکو به بکارگیری سلاح هسته ای و تلاش برای گسترش ناتو، هشدار داده بود که هرگونه درگیری بین روسیه و ناتو می تواند سرآغاز یک جنگ هسته ای تمام عیار شود.

اخیرا سوئد و فنلاند درخواست رسمی خود برای عضویت در ناتو را اعلام کردند. آنگونه که منابع آگاه می‌گویند تا سپری شدن زمان یکساله پذیرش عضویت این دو کشور در ناتو، متحدان حضور نظامی بیشتری در منطقه شمال اروپا خواهند داشت، تمرینات نظامی و گشت زنی دریایی بیشتری در دریای بالتیک برگزار می‌کنند و احتمالاً نیروهای آمریکایی و انگلیسی را از طریق فنلاند و سوئد به حرکت در می‌آورند. اقداماتی که احتمالاً با واکنش روسیه و تشدید تنش‌ها همراه خواهد شد.