شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برج آزادی

بازدید از موزه برج آزادی رایگان شد

کدخبر: 495898
اقتصادنیوز: بنابر اعلام سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران، در راستای ارتقای فرهنگ عمومی گردشگری و موزه‌داری، بازدید از تمام فضاهای موزه‌ای مجموعه برج آزادی رایگان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران اعلام کرد: به مناسبت فرا رسیدن و بزرگداشت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی، بازدید از موزه برج آزادی رایگان است.

سید عباس عظیمی با تبریک روز جهانی موزه (۲۸ اردیبهشت) و آغاز هفته میراث فرهنگی گفت: در راستای ارتقای فرهنگ عمومی گردشگری و موزه‌داری، بازدید از تمام فضاهای موزه‌ای مجموعه برج آزادی رایگان است.

سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی موزه افزود: این مجموعه فردا (چهارشنبه) از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۲-۶۶۰۶۴۱۲۱ تماس بگیرند.

هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت‌ ماه و همزمان با روز جهانی موزه‌ها آغاز می‌شود و تا سوم خرداد ادامه دارد. کشورهای مختلف که دارای سابقه تمدنی و تاریخی و موزه‌های بزرگ و معروف هستند، برنامه‌های خاصی را برگزار و مردم را تشویق می‌کنند علاوه بر بازدید از موزه‌ها، به آثار و میراث فرهنگی و تاریخی خود به عنوان گنجینه های ارزشمند بیشتر توجه کنند.

امسال به مدت هفت روز و به مناسبت هفته میراث فرهنگی، مجموعه برنامه‌هایی با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معمولا مشارکت سایر وزارتخانه‌ها و شهرداری‌ها، تشکل‌های میراثی و نهادهای فرهنگی هنری در سراسر کشور برگزار و تلاش می‌شود حوزه میراث فرهنگی و موزه‌ها مردمی‌سازی شود و البته سواد میراث فرهنگی جامعه نیز ارتقا یابد.

بازدید از برج آزادی رایگان شد

شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) سال میلادی جدید را به عنوان قدرت موزه‌ها نامگذاری کرده است؛ این در حالی است که وزارت میراث فرهنگی هم به‌ منظور برنامه‌ریزی دقیق و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود حوزه میراث‌فرهنگی، شعار این هفته را میراث‌فرهنگی، قدرت ملی و دولت مردمی و هفت روز آن را هم به تفکیک نامگذاری کرده است.

عناوین روزهای هفته میراث فرهنگی - از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد-  اعلام شده است:

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت؛ قدرت موزه ها، نوآوری، پایداری، جامعه سازی

پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت؛ حفاظت از میراث فرهنگی و مشارکت مردمی

جمعه ۳۰ اردیبهشت؛ مطالعات دانش بنیان، پژوهش و آموزش

شنبه ۳۱ اردیبهشت؛ مرمت و احیاء آثار و بافت های تاریخی

یکشنبه اول خرداد؛ ثبت ملی و جهانی آثار، دستاوردها و ظرفیت ها

دوشنبه ۲ خرداد؛ پایگاههای تاریخی، اهداف ملی، ابعاد جهانی

سه شنبه ۳ خرداد؛ میراث فرهنگی و دفاع مقدس

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی علاوه بر اجرای بیش از هزار عنوان برنامه در سراسر کشور، ۷۲ طرح عمرانی و مرمتی به صورت همزمان به بهره‌برداری می رسد.