شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رزمایش#سوئد#وزیر خارجه

لاوروف: سوئد و فنلاند هم اکنون هم عضو ناتو هستند

لاوروف: سوئد و فنلاند هم اکنون هم عضو ناتو هستند

وزیر خارجه روسیه با یادآوری مشارکت کشورهای بی طرف در رزمایش های ناتو، گفت پیوستن سوئد و فنلاند به این پیمان تغییر چندانی را باعث نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس نیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با کم اهمیت جلوه دادن تلاش سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو گفت آنها هم اکنون هم عضو این پیمان هستند.

وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه گفت: پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو احتمالا تغییر چندانی باعث نخواهد داشت، زیرا دو کشور مدت هاست در رزمایش های نظامی این ائتلاف مشارکت دارند.

لاوروف گفت: فنلاند و سوئد و سایر کشورهای بی طرف سال هاست در تمرینات نظامی ناتو شرکت می کنند. ناتو هنگام برنامه ریزی برای پیشروی های نظامی به شرق، قلمرو آنها را در نظر می گیرد. بنابراین از این نظر احتمالاً تفاوت زیادی وجود ندارد. بیایید ببینیم که چگونه عملا از قلمرو آنها در ائتلاف آتلانتیک شمالی استفاده می شود.

سوئد و فنلاند اخیرا حمله روسیه به اوکراین و نگرانی های امنیتی را پیش کشیده تا برای عضویت در ناتو اقدام کنند. روسیه بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و گفته این کار تنها به بسط یک ائتلاف نظامی در نزدیکی مرزهای این کشور منجر خواهد شد و هیچگونه پیامد صلح آفرینی به دنبال ندارد.