شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#جمعه#امام جمعه#همدان

امام جمعه همدان: مسکن یکی از حقوق ضروری‌ شهروندی است

امام جمعه همدان: مسکن یکی از حقوق ضروری‌ شهروندی است

همدن-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه از منظر حکومت اسلامی مسکن جزو ضروری‌ترین حق‌های شهروندی است، گفت: برای موفقیت در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، لازم است که زیر ساخت‌های رفاهی مردم نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه مسکن شهری و روستایی، باز هم با ضعف‌هایی در این حوزه روبرو هستیم.

وی با تقدیر از خدمات انجام شده در مجموعه بنیاد مسکن، اظهار داشت: گزارشات خوبی که از روند کارها در تامین نیاز مسکن مناطق روستایی توسط این بنیاد ارائه شده، قابل قدردانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به گزارش اقتصادی حضرت علی(ع) در شهر کوفه افزود: حضرت در این گزارش فرمودند که هیچکس در کوفه نیست مگر آنکه شرایط زندگی مساعد، از جمله مسکن، آب شرب و نان گندم برای او تامین شده باشد.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل بعضی اتفاقات، مسکن روستایی آسیب دیده و شاهد مهاجرت از روستا به شهرها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن می‌تواند از وقوع این مشکل جلوگیری کند، گفت: هر چه بتوانیم شرایط دریافت تسهیلات و ساخت مسکن روستایی را تسهیل کنیم، آن وقت مهاجرت معکوس را نیز محقق ساخته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با مهاجرت معکوس، آسیب‌ اجتماعی و فرهنگی در جامعه کنترل خواهد شد، اظهار داشت: همدان در بحث مسکن با مشکلات جدی روبرو است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: همدان در عرصه مسکن، یکی از گران‌ترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل با مشکلاتی جدی در این حوزه روبرو هستیم.