شهر خبر

صالحی‌امیری: تعویق بازی‌های آسیایی آغاز یک راه است/ نباید خللی در عزم ورزشکاران ایجاد شود

صالحی‌امیری: تعویق بازی‌های آسیایی آغاز یک راه است/ نباید خللی در عزم ورزشکاران ایجاد شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تعویق بازی‌های آسیایی آغاز یک راه است نه پایان آن، گفت: تنها یک‌ سال وقفه به‌وجود آمده و نباید در عزم ورزشکاران خللی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، «سیدرضا صالحی‌امیری» امروز(سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه لیگ برتر آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی، اظهار داشت: در جمع نسل پرشور قایقرانی، جایی برای سخنرانی نیست. مهمانان عزیزی به احترام قایقرانی به اینجا آماده‌اند و از احسان حدادی نیز به خاطر حضورش تشکر می‌کنم.

وی گفت: امروز قایقرانی در مسیر جهش قرار گرفته و آینده از آن قایقرانی است. قهرمانان این رشته می‌خواهند بر بلندای قله‌ها بدرخشند. باور دارم نسل جدیدی در قایقرانی رویش کرده و با انگیزه و اراده قوی، قایقرانی به سه فدراسیون بزرگ ایران تبدیل خواهد شد.

صالحی‌امیری افزود: باور دارم آنچه امروز اتفاق افتاده محصول تلاش بسیاری است که مسوولان فدراسیون در سال‌های متمادی انجام داده‌اند. ویژگی قایقرانی این است که آمار دختران ورزشکار آن بیشتر از پسران است. ضمن اینکه باید قدردان پیشکسوتان باشیم. از همه ورزشکاران تقاضا دارم هر کجا پیشکسوتی را دیدند، احترام بگذارند. اگر امروز درخت سبز قایقرانی می‌درخشد، به خاطر ریشه‌هاست.

رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به تعویق بازی‌های آسیایی گفت: این تعویق، آغاز یک راه است نه پایان. وفقه یکساله اتفاق افتاده که طبیعی است و نباید در عزم ورزشکاران خللی ایجاد شود. قایقرانی در هانگژو خواهد درخشید و باعث غرور ایرانیان خواهد شد. با این عزم و اراده، فرزندان قایقرانی ما در المپیک پاریس هم می‌درخشند. قایقرانی به حمایت بیشتری نیاز دارد، چراکه هزینه‌های ارزی و ریالی این ورزش سنگین است.

وی تاکید کرد: این رشته در سرلوحه اقدامات وزارت و کمیته قرار دارد. وقتی یک رشته در مسیر حرکت به قله است، همه باید کمک کنند.

این مقام مسوول ادامه داد: زنان ورزشکار اعتبار ورزش ایران در بیرون مرزها هستند. همه شاهد بودند در المپیک، دوربین‌هایی که بیش از ۴ میلیارد بیننده داشت، روی نازنین ملایی زوم بود. همه میهمانان این مراسم یک پیام داریم؛ «قایقرانی اولویت ورزش قهرمانی ایران است و ما به این مجموعه افتخار می‌کنیم.»