شهر خبر

استقبال بازدیدکنندگان از غرفه «ایران‌خودرو» در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران ۲۷ تا ۳۰ در  اردیبهشت ماه جاری با حضور ۲۵ شرکت و ارائه 14مدل خودرو در بخش‌های خودروی سواری، تجاری و کار در شهر آفتاب در حال برگزاری است. شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی کشور، با هفت محصول سواری و شش محصول تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، جدیدترین دستاوردهای خود را در چهارمین نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته است. در این اینجا به معرفی برخی محصولات عرضه شده در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران می پردازیم.

پژو 206 تیپ3 سقف شیشه ای 

پژو 206، از نظر فنی با مشخصات تیپ 1 و 2 و با همان موتور 1.4 لیتری TU3 عرضه شده است و از امکانات رفاهی نظیر کولر اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، 2 کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از سی دی، سیستم ترمز ضد قفل ABS (ترمز های عقب همچنان کاسه ای) ، پشت سری صندلی های عقب و شیشه های برقی درب های عقب، برخوردار است. 

 

پژو 207 سقف قرمز MC

پژو 207 سقف قرمز MC، اولین بار در بهار سال 1400 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد. هم نسخه قدیمی پژو 207i و هم نسخه فیس لیفت شده‌اش توانسته اند در بازار خودروی کشور طرفداران زیادی پیدا کنند. این خودرو را می توان خودروی به روزرسانی شده 206های شناخته شده دانست. 
پژو 207 دو رنگ مجهز به موتور جدید ایران خودرو یعنی TU5P شده است. موتور  این خودرو 1/6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را داراست. در پژو 207 سقف قرمز،  جعبه دنده 4 سرعته AL4  حذف شده و یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به جای آن، جایگزین شده است.

تارا اتوماتیک و دنده ای

تارا اتوماتیک طراحی ظاهری مشابه تیپ دنده ای دارد و تنها تفاوت آن ها در وجود رینگ های 16 اینچی آلومینیومی به جای رینگ های 15 اینچی فولادی است. 
تارا اتوماتیک از یک موتور 1.6 لیتری بهره می برد که 4 سیلندر و تنفس طبیعی است. این موتور که با کد TU5P یا EC5 شناخته می شود می تواند 113 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 144 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک AT  به چرخ های جلو منتقل می شود و تارا اتوماتیک را طبق اطلاعات اعلامی ایران خودرو طی 13 ثانیه از سرعت 0 به 100 می رساند.تارا اتوماتیک به 4 ایربگ مجهز است که شامل ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی های جلو هستند. این خودرو داشتن پلتفرم و اتاق مشترک با پژو 301، دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ است و نسبت به سایر خودرو های تولید داخل یک خودروی ایمن و قابل اطمینان محسوب می شود.شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم با تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته برقی، سیستم مولتی مدیا با کلید های کنترل روی فرمان، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، صندلی راننده 6 حالته برقی، سنسور نور، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم ISOFIX و سنسور TPMS امکاناتی هستند که روی تارا اتوماتیک عرضه شده اند.

پیش از این، بابک رحمانی سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو در مصاحبه ای اعلام کرده بود که هفت محصول سواری، در کنار شش محصول تجاری سنگین و نیمه‌سنگین، به عنوان جدیدترین دستاوردهای این گروه صنعتی در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران به نمایش گذاشته خواهد شد. 

قابل ذکر است که گروه صنعتی ایران‌خودرو، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر آفتاب از ساعت ۱۰ صبح تا شش بعد از ظهر ۲۷ تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر آفتاب  در سالن A5 میزبان علاقه مندان است.