شهر خبر

سه پروژه ورزشی گنبدکاووس با اعتبار سفر استانی دولت تکمیل می‌شود

سه پروژه ورزشی گنبدکاووس با اعتبار سفر استانی دولت تکمیل می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: سه پروژه ورزشی نیمه تمام شامل خانه والیبال و ۲ سالن ورزش در روستاهای داشلی‌برون و آجی‌قوشان این شهرستان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی از محل مصوبات سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به گلستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی عرفانیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان برای تکمیل مجموعه خانه والیبال گنبدکاووس با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۵ میلیارد ریال و برای تکمیل ۲ سالن ورزشی نیمه تمام در روستاهای داشلی برون و آجی قوشان هر کدام با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مجموع ۲۵ میلیارد ریال مصوب شد.

وی اضافه کرد: با تخصیص این اعتبارات عملیات تکمیل این سه پروژه شروع شده و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. 

عرفانیان ادامه داد: گنبدکاووس در مجموع هشت پروژه ورزشی نیمه تمام دارد که سه پروژه اشاره شده از محل اعتبارات دولتی تکمیل و پنج پروژه دیگر از جمله زورخانه، خانه بوکس، استخر و سالن شهرک بخارائیان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۴۰ درصد با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری در قالب قرارداد ۱۰ تا ۱۵ ساله، در کوتاهترین زمان تکمیل و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، قرارداد مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پنج طرح نیمه تمام ورزشی گنبدکاووس در مرحله امضا است و به زودی عملیات اجرایی و تکمیل این طرح‌ها آغاز خواهد شد. 

سه پروژه ورزشی گنبدکاووس با اعتبار سفر استانی دولت تکمیل می‌شود

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس که فعالیت خود را از ۱۵ اسفند پارسال آغاز کرد، بیان داشت: برای ساماندهی امور ورزش این شهرستان و احیای کامل ۴۴ هیات‌ ورزشی آن که هم اکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد آنها غیرفعال هستند، برنامه یکساله با مشورت پیشکسوتان و ورزشکاران رشته‌های مختلف برگزار شده است.

عرفانیان افزود: توجه به ایجاد یا تکمیل زیرساخت‌های ورزشی بالاخص طرح‌های کوچک و روباز در مناطق روستایی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از محل اعتبارات ملی و استانی و نیز مشارکت بخش خصوصی، ساماندهی واگذاری سالن‌های ورزشی به هیات‌ها به‌جای افراد غیر متخصص با ترک تشریفات مزایده و فراهم کردن فضای مناسب برای فعالیت ورزشکاران در برخی رشته‌ها مانند دو ومیدانی، تنیس روی میز و پرورش اندام از جمله برنامه‌های امسال اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس است.

وی اضافه کرد: طی ۲ ماه گذشته برخی سالن‌های ورزشی گنبدکاووس از جمله خانه بسکتبال، استادیوم پنج هزار نفری آزادی و سالن ورزشی محله سیدآباد به هیات‌ها واگذار شده و بقیه سالن‌ها نیز پس از پایان قرارداد فعلی، به هیات‌های ورزشی واگذار می‌شود ضمن اینکه فضای مناسب و موقتی برای فعالیت برخی هیات‌ها مانند تنیس روزی میز، پرورش اندام و دو ومیدانی تامین و خوابگاه سالن حجاب برای استفاده تیم‌های ورزشی بهسازی شد.

عرفانیان بابیان اینکه گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در رشته‌های مختلف ورزشی دارد و تاکنون ورزشکاران و مربیان زیادی از این شهرستان عضو تیم‌های ملی هستند، گفت: برای ساماندهی و ارتقای جایگاه ورزش گنبد و تکمیل یا ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز به همدلی و همراهی بیشتر جامعه ورزش و مسوولان این شهرستان نیاز است.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت اصلاح رویه‌ها، پاکسازی و شفاف سازی در برخی رشته‌ها و مجموعه‌های ورزشی این شهرستان از جمله سوارکاری، افزود: در این مجموعه برخی‌ها خود را سهامدار می‌دانند و به محض انجام اقدامات اصلاحی شروع به کارشکنی می‌کنند.

وی گفت: تصمیم داریم پس از برگزاری هفته پایانی مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس، این مجموعه را با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که عضوی از این مجموعه است و همکاری شهرداری نسبت به بهسازی معابر و فضای سبز آن اقدام کنیم.

عرفانیان درخصوص برنامه‌های اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس درحوزه جوانان بیان داشت: پیگیر راه‌اندازی خانه جوان به صورت استیجاری تا تامین اعتبار برای ساخت این مجموعه هستم ضمن اینکه دستیار ویژه در امور جوانان انتخاب شده و جلسات ساماندهی امور جوانان به صورت مستمر برگزار خواهد شد.