شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

تورم بزرگترین نگرانی شهروندان آلمانی

تورم بزرگترین نگرانی شهروندان آلمانی

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تورم و افزایش قیمت‌ها بیش از هر مسئله دیگری شهروندان آلمانی را نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که تداوم افزایش قیمت‌ها مصرف‌کنندگان در آلمان را بیش از هر مسئله دیگری در حال حاضر نگران کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که نگرانی درباره افزایش سریع قیمت‌ها در آلمان حتی از نگرانی در مورد بحران‌هایی مانند جنگ در اوکراین یا همه‌گیری کرونا هم پیشی گرفته است. این نظرسنجی توسط شرکت مشاوره ‌مکینزی منتشر شده که نتایج آن روز گذشته منتشر شده است.

بر این اساس تقریبا 40 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از مسئله تورم به عنوان بزرگترین نگرانی خود در حال حاضر اسم برده‌اند. 34 درصد از پرسش‌شوندگان جنگ در اوکراین و تنها 8 درصد از آنها همه‌گیری کرونا را به عنوان بزرگترین نگرانی خود نامیده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که تقریبا یک سوم از شرکت‌کنندگان بیم آن دارند که به دلیل افزایش قیمت‌ها مجبور شوند در سبک زندگی خود دست به محدودیت‌هایی بزنند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی بیش از 60 درصد از پرسش‌شوندگان برای سوخت خودرو و رفت و آمد و همچنین انرژی، پول بیشتری خرج کرده‌اند.

نتیجه اینکه به دلیل افزایش این هزینه‌ها از هر سه نفر یکی مصرف خود را در دیگر حوزه‌ها محدود کرده است. از بیشترین حوزه‌هایی که در آنها پرسش‌شوندگان کمتر دست به جیب شده‌اند، می‌توان به مواد آرایشی و پوشاک و همچنین سفر و سرگرمی اشاره کرد.

میزان تورم در آلمان در ماه آوریل به نسبت ماه مشابه سال گذشته 4/ 7 درصد اعلام شد. ماه گذشته نیز تورم بیش از هفت درصد بود.

اداره فدرال آمار آلمان روز پنج‌شنبه، 28 آوریل اعلام کرد که از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، به خصوص بهای انرژی به شدت افزایش یافته و میزان بالای تورم را به شکل محسوسی تحت تاثیر قرار داده است.

بر اثر جنگ اوکراین تورم در سراسر اروپا افزایش یافته است، اما کارشناسان معتقدند، بسیاری از شاخص‌های بازار حاکی از آن است که هدف‌گذاری میان‌مدت بانک مرکزی اروپا برای تورم 2 درصدی قابل تحقق است.

اروپا و آلمان این روزها نرخ های تورم بی سابقه‌ای را ثبت می کنند.

انتهای پیام/