شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نتایج

برنامه ریزی برای واگذاری سهام باقیمانده دولت در شرکت‌ها/ سهام ٣٠٠ شرکت دولتی امکان واگذاری ندارد

 برنامه ریزی برای واگذاری سهام باقیمانده دولت در شرکت‌ها/ سهام ٣٠٠ شرکت دولتی امکان واگذاری ندارد

تهران- ایرنا- رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: این سازمان از مدت‌ها قبل به دنبال بررسی چالش‌های موجود در واگذاری شرکت‌های دولتی بود و پس از تلاش‌های انجام شده به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کردیم.

به گزارش ایرنا، "حسین قربان زاده" در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در ایران، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های بنده در نخستین روزهای فعالیتم این بود که بتوانم نسبت به واگذاری‌ها گذشته اشراف داشته باشم و اقدام به بررسی پرونده‌های واگذاری‌ها کنم. 

وی افزود: پرونده‌های واگذاری به حدی پرحجم و تعداد آنها زیاد است که به‌راحتی امکان بررسی آنها وجود نداشت، اما بااین‌حال جلسات متعددی برای پرونده‌خوانی برگزار کردیم و مدیران مربوطه به واگذاری‌ها، مستنداتی را ارائه می‌کردند تا چالش‌ها آنها مشخص شود.

قربان زاده ادامه داد: آن جلسات به سند آماده‌ای در زمینه خصوص سازی با هدف مشخص ختم شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: بهبود کیفیت حکمرانی دارایی تجاری دولت موردتوجه بود و علاوه بر فهرست واگذاری‌ها، دارایی‌ها دولت برای مدیریت واگذاری‌ها مورد بررسی بوده است که نفس خصوصی‌سازی دیگر از این لحاظ اصالت ندارد.

وی گفت: بنگاه‌هایی که واگذار شده‌اند، ارزیابی شده تا هدف نهایی آنها مورد بررسی قرار بگیرد و تفاوت‌ها نسبت به زمانی که دولت مالکیت داشته با زمانی که واگذار شده است، مشخص شود.

قربان زاده تاکید کرد: در این زمان مشخص شد که نیاز به یک رویداد در سطح ملی و بین المللی داریم تا آنچه که در ٢٠ سال گذشته در حوزه خصوصی سازی و واگذاری ها انجام شده، تبیین شود و در ادامه به ارایه راهکارها بپردازیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این رویداد کمک می‌کند تا سیاست‌گذاران اختلافات این حوزه را حل‌وفصل کنند و افرادی که مجری اجرای خصوصی‌سازی هستند، در این امر کمک کنند تا برداشت واحدی از این موضوع داشته باشیم.

وی گفت: سهام باقیمانده دولت در حدود ٣٠٠ شرکت است که به دلیل زیان‌ده بودن بخشی از آن‌ها، امکان واگذاری فراهم نیست و توانایی واگذاری این شرکت‌ها وجود ندارد.

قربان زاده ادامه داد: همچنین امسال در راستای واگذاری بخشی دیگری از سهام باقیمانده دولت برنامه را داریم که در نخستین جلسه هیات واگذاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبر هم تکمیل می‌شود...