شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه کتاب#تهران

صدور رای برای ۱۰ ناشر متخلف در نمایشگاه کتاب تهران/فروش نمایشگاه به ۶۷ میلیارد تومان رسید

صدور رای برای 10 ناشر متخلف در نمایشگاه کتاب تهران/فروش نمایشگاه به 67 میلیارد تومان رسید

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از صدور رای برای ۱۰ ناشر متخلف خبر داد و با اشاره به آمار فروش گفت:‌ تا روز گذشته فروش نمایشگاه در دو بخش مجازی و فیزیکی به بیش از ۶۷ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ ششمین نشست خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز ششم سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران امروز دوشنبه 26 اردیبهش ماه با حضور علی رمضانی، سخنگو و قائم‌مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  برگزار شد.

علی رمضانی در این نشست با اشاره به میزان فروش نمایشگاه طی پنج روز گذشته، گفت: تا ساعت 20 روز پنجم نمایشگاه مجموع فروش بیش از 67 میلیارد تومان بود که سهم بخش مجازی 27 میلیارد تومان و سهم بخش مجازی 40 میلیارد تومان بوده است.

وی که روز گذشته از ورود پرونده‌های تخلف به هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران خبر داده بود گفت: در آخرین جلسه این هیات 17 پرونده بررسی شد که در نهایت برای 7 پرونده در بخش خارجی و 3 پرونده در بخش داخلی رای صادر شد و شامل حکم تعطیلی چند ساعته تا یک روز شده‌اند، همچنین برخی دیگر شامل تجدیدنظر شدند.عرضه کتاب خارج از قوانین نمایشگاه عموما موضوع این تخلفات بوده است، در این زمینه ما مسامحه نخواهیم نکردیم و به نظم نمایشگاه پایبندیم.

رمضانی از تعامل با ناشران خبر داد و گفت:‌ قبل از رسیدگی به تخلفات گفت‌وگو می‌شود، برخی از این اشتباهات حاصل دقت نکردن در مفاد آئین‌نامه است و برخی دیگر حاصل شلوغی سالن‌ها است.

بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت، وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری به بیانیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره عدم حضور در نمایشگاه امسال، گفت: در این زمینه بررسی‌های قانونی برای پیدا کردن راه‌کاری برای محروم نشدن مردم از این خدمات انجام شد، ولی چنین چیزی مقدور نبود.ما نتوانستیم در خدمت این نشر و سایر ناشرانی که در دوره آخر در هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات و هیئت تجئدید نظر رای قطعی گرفته بودند،‌ باشیم.

رمضانی با بیان اینکه این مساله نشان‌دهنده پایبندی مسئولان نمایشگاه به آرای دوره گذشته است گفت: ما به فرایندهای نمایشگاه به عنوان یک مجموعه معتبر پایبند ماندیم و مجبور شدیم در خدمت ناشران متخلف دیگر نباشیم.اگر قرار باشد قوانین توسط قانون‌گذار زیر پا گذاشته شود، اساسا نمی‌توان به نظم نمایشگاه امیدوار بود، البته ما درباره سایر فعالیت‌های کانون اعلام آمادگی کردیم تا از برخی گروه‌های کانون در بخش‌های فرهنگی استفاده کنیم.

قائم مقام نمایشگاه درباره عدم درج نام ناشران خارجی بر سر در غرفه‌ها  نیز گفت: در سالن ناشران خارجی 187 ناشر داریم که در 68 غرفه جانمایی شده‌‌اند، در این زمینه مجموعه ناشران داخلی و خارجی می‌توانند نمایندگی حضور در نمایشگاه را به ناشران دیگر بدهند و این کار در بخش خارجی هم رخ داده است.در میانه نمایشگاه برخی از ناشران خارجی درخواست افزایش متراژ غرفه را داشتند، زیرا در ابتدا متراژ کمتری درخواست کرده بودند، اما وقتی استقبال مردم را دیدند این متراژ را افزایش دادند و گاهی بین 5 تا 8 متر به متراژ اولیه افزوده شده است.

وی در پایان گفت:‌ احتمال تمدید نمایشگاه فیزیکی و مجازی وجود ندارد.

انتهای پیام/