شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدا و سیما#جدید

سریال «حضرت موسی(ع)» چه زمانی کلید می‌خورد؟/ انتظارات میرعلایی از مدیران جدید صدا و سیما

سریال «حضرت موسی(ع)» چه زمانی کلید می‌خورد؟/ انتظارات میرعلایی از مدیران جدید صدا و سیما

میرعلایی درباره شروعِ سریال حضرت موسی(ع)، انتخاب بازیگران و عوامل و همچنین وضعیت سلامتیِ جمال شورجه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیداحمد میرعلایی از تهیه‌کنندگان و مدیرانِ قدیمی سینما و تلویزیون است. او این روزها مشغولِ آماده کردن مقدماتِ شروعِ سریال «حضرت موسی(ع)» است. سریالی که خبرهای ضد و نقیض درباره شروعِ آن، مطرح می‌شود. برخی در سالِ گذشته اعلام کردند که قرار است کلید بخورد و منابع موثقِ دیگری خبر از شروعِ تولید این سریال در سال 1401 داده‌اند. 

سریالی که کارگردانی‌اش بعد از درگذشتِ فرج‌الله سلحشور و بیماریِ جمال شورجه به ابراهیم حاتمی‌کیا رسید. یکی از آثار فاخر و مهم مرکز سیمافیلم به شمار می‌رود که براساس قصص قرآنی نگارش شده و در جریانِ گفت‌وگوی سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده آن اشاره شد که بازنویسی و تحقیقات مربوط به پروژه توسط حاتمی‌کیا به پایان رسیده است. 

گفته می‌شد همزمان با بازنویسی فیلمنامه، کارگاه‌های پیش‌تولید (صحنه و لباس) کار خود را پیش می‌برند و مشغول آماده‌سازی برای تولید سریال‌اند.

میرعلایی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چه زمانی قرار است عوامل «موسی(ع)» جلوی دوربین قرار بگیرند و رسماً سریال کلید بخورد؛ تصریح کرد: "خوشبختانه کارها خوب پیش می‌روند و اتفاقات بی‌نظیری را شاهد خواهیم بود. ما آماده‌ایم سریال را کلید بزنیم و منتظر دستورِ رئیس صداوسیماییم. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. 

سریال , صدا و سیما ,

وی درباره انتخاب بازیگران و عوامل، توضیح داد: تعداد هنرمندانی که تست گرفته شده به بیش از 12 هزارنفر می‌‌رسد که از شهرهای مختلف ایران هستند. براساس آمارها و آنالیزهای فیلمنامه‌ای با 800 نقش باید برای این سریال انتخاب شود که در چیدمان بازیگران حرفه‌ای و یا هنرمندان غیرحرفه‌ای و آماتور استفاده شود؛ حتماً از هنرمندان خارج از کشور  به‌اقتضای فیلمنامه انتخاب می‌شوند چرا که فضای کار ایجاب می‌کند حتماً از ملیت‌های دیگر استفاده شود.

میرعلایی درباره اینکه آیا بازیگران سریال «یوسف پیامبر» در گروه عوامل سریال «موسی(ع)» حضور خواهند داشت، تأکید کرد: باید طراحی‌ها کامل بشوند و البته سیستم برنامه‌ریزی و کنترل پروژه توأمان پیش می‌رود. نقش اول و نقش دوم براساس چینش‌ها و ترکیب‌بندی‌ها مشخص می‌شوند و البته مقدورات، محدودیت‌ها و امکانات هم اهمیت دارند. قطعاً‌ از بازیگران کشورمان خصوصاً بازیگران سریال "یوسف پیامبر" و البته افراد باتجربه دیگر سریال‌های مذهبی، تاریخی و دینی هم در پروژه ما خواهند بود.

او درباره وضعیت سلامتی جمال شورجه که مشاور کارگردان سریال «موسی(ع)» است گفت: حال کارگردانِ خوب سینما و تلویزیون رو به بهبودی است و خدا را شاکرم که مراحل درمانی او به خوبی پیش می‌رود.

تهیه‌کننده سریال «حضرت موسی(ع)» در خصوص حضورِ مدیران جدید و استراتژی که در برنامه‌سازی و سریال‌سازی باید در دستور کار خودشان قرار دهند، گفت: آنچه که مردم ما به آن بیش از هر زمانِ دیگری نیاز دارند روحیه نشاط و القای مفاهیمِ امیدآفرینی و خودباوری است. این مسائل نیازمند اعتمادسازی است. اگر اعتمادسازی اتفاق نیفتد نه نشاط و نه امیدی فراهم نمی‌شود. هرگونه بی‌توجهی در این مسیر از سرمایه‌های ما می‌کاهد؛ سرمایه‌هایی که به راحتی به دست نیامده‌اند.

وی افزود: من برای مدیرانِ جدید تلویزیون آرزوی موفقیت دارم و اعتماد زیادی به راهِ هدفمند آقای جبلی که اعتمادسازی و توجه به مخاطب و ساختِ برنامه‌های مخاطب‌پسند دارند، دارم. امیدوارم مدیرانِ خوبی انتخاب شده باشند و بتوانند نیازِ این جامعه را برطرف کنند. چون رادیو و تلویزیون ما مختصِ پهنه ایران نیست و براساس مطالعه و بررسی می‌گویم که کشورهای منطقه، جوان‌هایشان از تلویزیون ما الگو می‌گیرند. در عربستان جوان‌هایی که وهابی‌زاده‌اند، خبرهای جهان اسلام را از رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند. چون اعتقاد دارند بیشتر واقعیت‌ها را می‌‌‌گوید. 

میرعلایی درباره ساخته شدنِ سریال‌های گرانبها به جایِ فاخر، گفت: برخی ساختن سریالِ فاخر را با گرانبها بودن اشتباه گرفته‌اند. سریال فاخر یعنی محتوا و ساختار مطلوب و استاندارد و گرانبهایی داشته باشد نه اینکه سریال پرهزینه‌ای باشد. ما باید به سمت ساخت سریال‌هایی برویم که بتوان به آنها فخر فروخت و ماندگاری و اثرگذاری بیشتری داشته باشد. جامعه را به سمت ارتقاء ببرد نه ابتذال؛ همچون فیلم‌هایی که در سینما می‌گویند اصطلاحاً بفروشند اما هیچ محتوای درستی برای جامعه ندارند.  من در دیدار با سریال‌سازان، خدمتِ آقای جبلی گفتم سینمای ما اگر مشکلی در ابتذال دارد بخشی در تلویزیون دنبال شود که فراگیرتر است و ذائقه‌سازی‌ها در آنجا بیشتر معنا و هویت پیدا می‌کند. 

به گزارش خبرنگار تسنیم، قصه سریال 52قسمتی "موسی(ع)" از قبل تولد و از زمان رحلت یوسف پیامبر(ع) شروع می‌شود؛ پیش از این تهیه‌کننده سریال گفته بود سعی می‌کنیم شأن قرآن و فرهنگ و هنر کشورمان حفظ شود و هر لحظه داستان موسی(ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/