شهرخبر

واگذاری ۸ فقره گواهی‌ کشف معادن در ماه آینده

معاون وزیر صمت گفت: با هدف ایجاد تحرک و رونق بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی، ۸ فقره گواهی‌های کشف معادن در ماه آینده واگذار می‌شود.

صنعت و معدن واگذاری ۸ فقره گواهی‌ کشف معادن در ماه آینده

علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت افزود: واگذاری این ۸ گواهی اکتشافی، برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و حمایت از بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های معدنی است.

وی تصریح کرد: بر مبنای رویکرد جدید این سازمان، قرار است در حوزه فعالیت‌های کلان اکتشافی کشور، ۸ فقره گواهی کشف مواد معدنی مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی را در قالب واگذاری طبق تشریفات قانونی مزایده اعلام کنیم تا بخش خصوصی در فضای عادلانه، رقابتی و شفاف به فعالیت‌های معدنکاری وارد شود.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور یادآور شد: اطلاعات‌پایه مناسب از محدوده‌هایی که شامل واگذاری است تهیه‌شده است و ازنظر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور این مناطق مستعد هستند و انتظار می‌رود بخش خصوصی اقدام به تکمیل عملیات اکتشاف در مرحله تفصیلی کرده و درنهایت وارد چرخه بهره‌برداری شود.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در محدوده‌های شامل مراحل شناسایی و پی‌جویی و همچنین تلفیق و مدل‌سازی داده‌های حاصل از اطلاعات‌پایه انجام‌شده و به گواهی کشف رسیده که در آنها وجود مواد معدنی باارزش همچون مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی، محرز شده است.

شهیدی؛ رویکرد جدید سازمان متبوع خود را انجام اکتشاف‌های عمقی، تهیه اطلاعات‌پایه دقیق‌تر و بازنگری اطلاعات پیشین با روش‌های روز دنیا عنوان کرد و گفت: به‌طور یقین این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، تحول چشمگیر در فعالیت‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی کشور خواهد شد.

گفتنی است مراحل واگذاری گواهی کشف‌های یادشده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خردادماه امسال اجرایی می‌شود که این امر با اعلام قبلی از روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق و نحوه شرکت در مزایده یادشده به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به نشانی www.gsi.ir مراجعه کنند.

 

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی