شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه کتاب

خدا را شاکریم که بعد از دوسال شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم

خدا را شاکریم که بعد از دوسال شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب هستیم

یامین‌پور: «ظاهرا شرایط اقتصادی بر قدرت خرید مردم تاثیرگذاشته است و امیدوارم فکری برای رسیدن کتاب به دست افرادی که به آن نیاز دارند، بشود.»

به گزارش خبرگزاری برنا، معاون وزیر ورزش و جوانان، نویسنده و فعال رسانه‌ای، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب گفت: اهالی کتاب نسبت به دوسال برگزار نشدن نمایشگاه حضوری کتاب دلتنگی‌ داشتند و این دلتنگی مابه‎ازایی نداشت مگرکسی اهل فیلم و سینما باشد که با وی‌اودی‌ها جبران می‌شد.

وحید یامین‌پور با بیان اینکه فضای نمایشگاه کتاب و عناوین جدید کتاب، بهجت و انگیزه‌ای برای اهالی کتاب ایجاد ‌کرد و درخشش چشم‌ها در چشم این افراد قابل دیدن بود، افزود: خدا را شاکر هستیم که بعد از دوسال شاهد این صحنه‌ها و اتفاقات هستیم و فضا فراهم شد که شاهد رویارویی مستقیم با خوانندگان کتاب‌هایم باشم.

وی اظهار داشت: بالاخره بعد از دوسال نمایشگاه و در دیدار با مردم جشن امضا برگزار شد. حس ارتباط مستقیم با مخاطب که از نگاهش حسی که به کتاب داشته را به نویسنده منتقل می‌کند بعد از دوسال تجربه شد؛ اما ظاهرا شرایط اقتصادی بر قدرت خرید مردم تاثیرگذاشته است و امیدوارم فکری برای رسیدن کتاب به دست افرادی که به آن نیاز دارند، بشود.

یامین‌پور با تاکید بر اینکه نمایشگاه مجازی بیشتر مورد استقبال عزیزانی که در شهرستان هستند، قرار می‌گیرد و سال‌های پیش هم بود و بالاخره نیازی از مردم را پاسخگویی می‌کند، اظهار داشت: البته که ما از طرف دیگر نگران کتابفروش‌ها هستم زیرا کتابفروشی‌ها معمولا از عرضه کتاب توسط نمایشگاه متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک زمانی کرونا بود و به دلیل بسته بودن فروشگاه‌ها، چاره‌ای جز خرید مجازی وجود نداشت، عنوان کرد: در حال حاضر که با برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی، قصد جبران ضررهای دوساله هستیم امیدوارم به عزیزان کتاب‌فروش فکر کنیم؛ فی‌الواقع در تردید برای حضور یا عدم حضور در نمایشگاه و جشن امضاها بودم و قصد داشتم پس از اتمام نمایشگاه برای جشن امضاها به کتابفروشی‌ها بروم. شاید باید سیاست مستقلی برای تعدیل این شرایط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اندیشیده شود.

وی در خصوص اولویت خرید از نمایشگاه گفت: کتابهای حوزه مطالعات فلسفه تکنولوژی و فلسفه سیاسی اولویت خرید من است.

«سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 21 آغاز شده و تا 31 اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.»

انتهای پیام