شهر خبر

مسی و گل‌های طلایی‌اش/ بازگشت به نیوکمپ شاید وقتی دیگر

مسی و گل‌های طلایی‌اش/ بازگشت به نیوکمپ شاید وقتی دیگر

تهران- ایرنا- امروز یک سال از آخرین بازی و گل «لئونل مسی» با پیراهن بارسا می‌گذرد و پس از آن او نیوکمپ را پس از ۱۷ سال ترک کرد؛ حال زمزمه‌هایی از بازگشت دوباره وی به جمع آبی اناری‌ها به گوش می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۶ مه ۲۰۲۱ روزی نوستالژیک برای هواداران بارسلونا است؛ روزی که لئو مسی آخرین گل خود برابر تیم سلتا را با ضربه سر به ثمر رساند و نتیجه بازی را به نفع آبی اناری‌ها خاتمه داد.

مسی که از ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ تا ۱۶ مه ۲۰۲۱ یعنی به مدت ۱۷ فصل، ۷۷۸ بازی با پیراهن بارسا و به دنبال آن ۶۷۲ گل را در کارنامه خود دارد و به عنوان بهترین بازیکن جهان افتخارآفرینی کرده‌است سرانجام در نیمه مرداد ۱۴۰۰ مصادف با اوت ۲۰۲۱ راه خود از بارسا را جدا کرد.

بازیکنی که در دوران شکوفایی خود در بارسلونا، به یکی از تعیین کننده‌ترین بازیکنانی تبدیل شده بود که می‌توان او را هم سطح با بازیکنان افسانه‌ای همچون جوزپ سامیتیر ویلالتا که ۳۳۳گل برای بارسا به ثمر رسانده بود یا مجارستانی که چهارمین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا است قرار داد.

مسی و گل‌های طلایی‌اش/ بازگشت به نیوکمپ شاید وقتی دیگر

تارنمای اسپانیایی «اسپورت» در گزارشی که به مناسبت سالگرد آخرین بازی و گل مسی برای بارسلونا منتشر کرد، یادآور شد: مسی علاوه بر کسب ۳۵ عنوان قهرمانی بیش از هر چیز به دلیل منظم بودنش برجسته بود. او در مواقع زیادی از تیم حمایت کرد تا آن حس شکست‌ناپذیری را در تیم تقویت کند، ضمن اینکه در مواقع بحرانی شعله‌های امید را زنده نگه داشت و اجازه نداد تیم سقوط کند. در حقیقت با مسی حتی در بدترین شرایط، همه چیز ممکن بود.

به نوشته این تارنما، باشگاه بارسلونا به مسی بدهکار است. بازیکنی که در نیوکمپ، ۳۰۷ بازی را برد، ۵۱ بازی را مساوی کرد و در ۱۷ فصل تنها ۲۳ شکست را تجربه کرد. کارشناسان متقاعد شده‌اند که نه تنها هیچ کسی نمی‌تواند چنین رکوردهایی را تکرار کند، بلکه حتی به آنها نزدیک هم نخواهد شد.

حال با گذشت نزدیک به یکسال از این جدایی، بازگشت دوباره مسی به بارسا از جمله خبرهایی است که حدس و گمان‌های بسیاری درباره آن زده می‌شود. چنانچه ماتئو آلمانی مدیر فوتبال بارسا درباره بازگشت احتمالی مسی اطمینان داد که صبور هستیم.

وی همچنین سخنان پدر لئو مسی را تکذیب کرد و گفت: من از اظهارات او اطلاعی ندارم و گمان می‌کنم اگر حرفی برای گفتن دارند به ما بگویند.

استتبال سایر بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا از بازگشت مسی هم آمدن او را تقویت می‌کند آنجا که سرخیو بوسکتس کاپیتان تیم فوتبال آبی اناری‌ها در مورد احتمال بازگشت مسی به نیوکمپ عنوان کرد: بازگشت مسی به بارسلونا شروع دوباره‌ای برای این تیم است.

دنی آلوز ستاره برزیلی بارسلونا هم در مصاحبه‌ای از سران باشگاه درخواست کرد تا مسی را به این تیم بازگردانند.

مسی تا سال ۲۰۲۳ با تیم فوتبال پاری سن ژرمن قرارداد دارد.