شهر خبر

کنایه پنهان قهرمان المپیک به کشتی‌گیران برتر جشنواره یکصد/ پروپاگانداها به دنبال مطرح کردن رشته خاصی هستند

کنایه پنهان قهرمان المپیک به کشتی‌گیران برتر جشنواره یکصد/ پروپاگانداها به دنبال مطرح کردن رشته خاصی هستند

تهران- ایرنا- دارنده طلای تاریخی المپیک در رشته تیراندازی با گلایه مجدد از دیده نشدن مدالش در جشنواره انتخاب برترین‌های قرن ورزش ایران گفت: پروپاگانداهایی وجود دارد که می‌خواهند افراد یا رشته خاصی را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، جواد فروغی دارنده طلای تاریخی المپیک در رشته تیراندازی در واکنش به تعویق شوکه‌کننده بازی‌های آسیایی گفت: به این شوک‌ها عادت کرده‌ایم. چون پیش‌تر مسابقات جهانی مصر را از دست دادیم که رقابت بسیار مهمی بود. لیگ برتر در سال ۱۴۰۰ از دست دادیم که آن‌هم شوکی به بدنه فدراسیون بود. قبل از آن نیز شیوع کرونا المپیک توکیو را به تعویق انداخته بود که البته خیلی‌ها پیش‌بینی این اتفاق را داشتند ولی در خصوص بازی‌های آسیایی در چین خبر کاملا ناگهانی بود. آن هم چینی که وقتی همه کشورها آمار بالایی از شیوع کرونا اعلام می‌کردند، چین مدام تاکید داشت که کرونا را کاملا کنترل کرده است و خبری به بیرون درز پیدا نمی‌کردند اما آن‌ها به یکباره خبر تعویق بازی‌ها را اعلام کردند.

بی‌سوادترین فرد هم می‌داند تیراندازی مدال‌آور است

وی افزود: مشکل اصلی در تعویق بازی‌های آسیایی این است که مسابقات مهم بعد از آن از جمله مسابقات قهرمانی جهان(اواخر مهرماه) قطعا به تعویق خواهد افتاد. چون رسم بر این است که مسابقات قهرمانی جهان بعد از بازی‌های آسیایی برگزار شود و قرار بود نخستین سهمیه المپیک در رقابت‌های مصر توزیع شود. بنابراین با تعویق بازی‌های آسیایی، بدبیاری‌ها پشت سر هم می‌آید. البته آن روی سکه را هم باید دید و آن این که تعویق بازی‌های آسیایی فرصتی برای آمادگی بیشتر تیراندازان ایجاد خواهد کرد. چون برای بالا بردن سطح عملکرد بچه‌ها از جمله خودم، به زمان بیشتری نیاز داریم. ضمن این که ما به یکی الی دو اردوی خارجی هم نیاز داریم. چون تغییرات آب و هوایی و فاصله پروازی زیاد برای سفر به برزیل تجربه کردیم که روی عملکردمان بی‌تاثیر نیست. بنابراین نیاز است که حمایت‌ها را قوی‌تر کنیم. فروغی با تاکید بر این‌که حمایت‌های کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون، از تیراندازان تاکنون خوب بوده، ادامه داد: با وجود این حمایت‌ها، حتی بی‌سوادترین فرد هم امروز می‌داند که تیراندازی، رشته‌ای است مدال‌آور و نیاز است که حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

برخورد پلیس فدرال برزیل وحشتناک بود

مرد طلایی تیراندازی ایران در المپیک توکیو با اشاره به سفر سخت تیم ملی به برزیل گفت: در سفر به برزیل چند ضربه خوردیم. بعد مسافت بسیار زیاد بود و برای رسیدن به این کشور، سه پرواز انجام دادیم. علاوه بر آن برخورد نامناسب پلیس فدرال برزیل در سائوپائولو وحشتناک بود. آن‌ها به گونه‌ای کند و بی‌انگیزه کار کردند و ایرادهای بنی‌اسرائلی گرفتند که احساس کردیم عمدا به دنبال معطل کردن و جا ماندن ما از پرواز بعدی بودند. وگرنه که چک ۱۰ الی ۱۵ سلاح همه می‌دانیم که حداکثر بیش از دو ساعت طول نخواهد کشید. در برگشت هم ۴ ساعت ما را معطل کردند و بعد از آن تازه اعلام کردند که سلاح‌ها را بیاورید.

قوانین جدید تیراندازی فاجعه‌بار است

وی درخصوص قوانین جدید تیراندازی هم گفت: قوانین جدید تیراندازی فاجعه‌بار است. هرچند که بعد از شکایت تیراندازان این تغییرات متعادل‌تر شد ولی هنوز به فرم ورزشکارپسندن بودن نرسیده است.

لغو بازی‌های آسیایی بعید است

فروغی در پاسخ به احتمال لغو بازی‌های آسیایی گفت: بعید می‌دانم بازی‌های آسیایی هانگژو لغو شود. چون کشور میزبان هزینه‌های زیادی اعم از مالی و نیروی انسانی برای برگزاری مسابقات انجام داده است و بعید می‌دانم بخواهد با لغو بازی‌ها، به اعتبار خود لطمه بزند. اما احتمالی کوچکی هم برای لغو بازی‌ها هست ولی نظر شخصی من لغو بازی‌ها نیست. البته باید توجه داشت که این رقابت‌ها حالت تابستانی دارد و به همین دلیل در پاییز یا زمستان برگزار نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که بهار یا تابستان سال آینده برگزار شود.

فدراسیون جدید در بحث ورود سلاح خود را بیرون از مرزها محک بزند

مرد اول تیراندازی ایران درخصوص تغییرات انجام شده در راس فدراسیون تیراندازی و این که آیا با این تغییرات مشکلات گذشته تیراندازان به‌خصوص در مبحث فشنگ تعدیل شده، تصریح کرد: در مبحث واردات فشنگ، لازم است که فدراسیون قدرت خود را در بیرون از مرز محک بزند. بحث فشنگ و محدودیت ورود سلاح و مهمات بحث سنگینی است و می‌طلبد که فدراسیون خود را در بیرون از مرزها حک بزند تا ببیند چقدر می‌تواند خرید کند و چقدر از این خریدها را وارد کشور کند. آیا اصلا می‌تواند وارد بحث خرید سلاح بشود یا خیر. چون برای خرید سلاح به خاطر تحریم‌ها، کارمان سخت است و نیاز به میدان داریم و هنوز به این موقعیت نرسیدیم که فدراسیون بتواند خو را در این زمینه بسنجد. اما خدا را شکر در سفرهای برون‌مرزی کادر جدید ریاست عملکرد خوبی داشته است.

وی در پاسخ به این‌که آیا فدراسیون برای خرید مهمات مورد نیاز با مشکل مالی مواجه است یا خیر هم گفت: به شخصه چند بار از آقای قربانی درخصوص مسائل مالی سوال کردم، با قاطعیت پاسخ داد که اصلا نگران مسائل مالی درخصوص اعزام‌ها، خریدها و امکانات نباشید. حالا باید دید در عمل چه خواهد شد. چون تا زمانی که کار به مرحله عمل نرسد، نمی‌توان قضاوت کرد.

طلای المپیکم همه ویژگی‌ها را یکجا دارد

فروغی ضمن گلایه مجدد از جشنواره یکصد و انتخاب برترین‌های قرن ورزش ایران گفت: در جریان برگزاری مراسم به‌صورت تلفنی مراتب اعتراضم را اعلام کردم. پیش‌تر هم گفتم اگر ورزشکاری بعد از کسب مدال سجده‌ و به پرچم کشورش ادای احترام کرده و خوشحالی خود را به هر طریقی چه از طریق دین و اعتقاداتش نشان داده، به خاطر تقدیر و مراسم این‌چنینی نبوده است. اما اگر قرار است آیتم‌های برترین‌های ورزش قرن بررسی شود، افرادی که مسئول بررسی هستند باید تمام مدال‌ها را بررسی کنند اما یا مدال مرا ندیدند و یا نخواستند که ببینند و من نمی‌دانم چطور شد که از این مدال به این راحتی گذشتند. چون مدال طلای من در المپیک توکیو تمام ویژگی‌هایی که به تنهایی برای هر ورزشکاری لحاظ کردند، همه را یکجا داشت. جالب این است که مدال من حتی در زمره کاندیداها هم مطرح نشد، چه برسد به آن‌که بخواهند به‌صورت ویژه آن را برجسته کنند.

وی افزود: مدال من اولین مدالی بود که در طول تاریخ المپیک، در روز نخست گرفته شد؛ مدالی بود که توسط مسن‌ترین ورزشکار گرفته شد؛ مدالی بود که اولین مدال رشته خودش است؛ مدالی بود که با رکورد همراه بود؛ مدالی بود که حتی برای یکی دو ساعت هم که شده، ایران را موقتا بالاتر از تمام کشورها قرار داد. به تمامی دلایلی که گفتم، اگر واقعا می‌خواستند بررسی کنند، مدال من، برترین مدال ورزشی کشور است ولی خیلی ساده از کنارش گذشتند. با این حال داشتیم عزیزانی که در این مراسم، یک حرکتشان در بخش صحنه‌های برتر آمد، مدالشان در فلان قسمت، فلان ویژیگی‌شان در یک قسمت دیگر و در مجموع مدال‌شان در ۲ الی ۳ بخش بررسی شد ولی متاسفانه مدالی با این ویژگی‌ها را یا نخواستند ببینند و یا پروپاگانداهایی وجود دارد که می‌خواهند افراد یا رشته خاصی را مطرح کنند. نمی‌دانم.