شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#عراق#کردستان

در جدیدترین مواضع صورت گرفت؛

حمله مجدد «هوشیار زیباری» به دستگاه قضایی عراق

حمله مجدد «هوشیار زیباری» به دستگاه قضایی عراق

«هوشیار زیباری» عضو حزب «دموکرات» کردستان که پیشتر توسط دادگاه عالی فدرال عراق از نامزدی پست ریاست جمهوری بازماند، در اظهاراتی عجیب گفت: باید جلوی طغیان دستگاه قضایی سیاست زده را بگیریم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «هوشیار زیباری» عضو حزب «دموکرات» کردستان که پیشتر توسط دادگاه عالی فدرال عراق از نامزدی پست ریاست جمهوری بازماند، بار دیگر دستگاه قضایی را مورد هجمه قرار داد.

بر اساس این گزارش، وی با انتقاد شدید از دادگاه عالی فدرال، دستگاه قضایی عراق را سیاست زده توصیف کرد. وی در اظهاراتی عجیب گفت: باید جلوی تغیان دستگاه قضایی سیاست زده را بگیریم!

پیشتر هوشیار زیباری در پست توئیتری خود نوشته بود: بیایید دقیق و شفاف باشیم. دادگاه عالی فدرال که به شورای عالی قضائی وابسته است، مسئول اصلی بن بست و هرج و مرج سیاسی در عراق به شمار می‌رود.

وی در ادامه نیز با اشاره به رد صلاحیت خود برای تصدی پست ریاست جمهوری، مدعی شد: دادگاه عالی فدرال به صورت غیرقانونی من و برخی دیگر را واجد شرایط لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری ندانست و تصمیمات اشتباه دیگری را هم اتخاذ کرد. تصمیم دادگاه برای مشارکت دو سوم مجموع نمایندگان در پارلمان در هنگام انتخاب رئیس جمهور نیز اشتباه بود.

گفتنی است، پس از رد صلاحیت هوشیار زیباری توسط دادگاه عالی فدرال و محرومیت وی از تصدی پست ریاست جمهوری به دلیل دست داشتن در پرونده‌های فساد، وی بارها و در مناسبت‌های مختلف، دادگاه فدرال را مورد هجمه قرار داده است.