شهرخبر

استدیوی قابل حمل برای عاشقان موسیقی

استدیوی قابل حمل برای عاشقان موسیقی

استدیوی قابل حمل برای عاشقان موسیقی
سه سازنده موسیقی جدید شرکت رولند قابل حمل و شارژ هستند و ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

به گزارش ثریا شرکت رولند که یک شرکت تولیدکننده‌ی ابزار آلات موسیقی الکترونیکی، تجهیزات الکترونیکی و نرم افزار‌های موسیقی است، به تازگی از سه سازنده موسیقی مینیاتوری رونمایی کرده است. این دستگاه‌ها اگرچه به کوچکی یک گوشی هوشمند نیستند، اما کنترل‌های فیزیکی را در یک بسته قابل حمل عرضه می‌کنند. قابل حمل بودن این سه محصول آن‌ها را حتی در بیرون از منزل و مسافرت در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

محصولات AIRA Compact Roland برخلاف دستگاه‌های کلاسیک مانند ماشین درام Roland 808، ابزار‌های الکترونیکی آنالوگی نیستند که برای تولید صدا به قطعاتی مانند مقاومت و خازن متکی باشند، بلکه مانند محصولات برتر رولند همچون AIRA و Boutique از مدار آنالوگ دیجیتال (ACB) استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از قدرت پردازنده‌های مدرن، صدا‌های مشابه ماشین‌های آنالوگ کلاسیک را بازتولید می‌کنند و از طریق ابزار‌های دیجیتال همان سطح تغییر و دستکاری را ارائه می‌دهند.

AIRA Compact در حال حاضر شامل سه گزینه است: T-8 Beat Machine، J-6 Chord Synthesizer و E-4 Voice Tweaker.
T-8 Beat Machine صدا‌هایی از ساز‌های کلاسیک رولند از جمله TR-808، TR-909، TR-606، و TB-303 درام ماشین‌ها را ارائه می‌دهد. سینتی سایزر آکورد J-6 بر اساس سنتز رولند JUNO-60 ساخته شده است و E-4 Voice Tweaker با یک جک میکروفون ارائه می‌شود که فایل‌های موسیقی را تقویت می‌کند، زیر و بم آن‌ها را تصحیح می‌کند و صدا‌های رباتیک ایجاد می‌کند. هر کدام از این سه سازنده را می‌توان به صورت جداگانه با کابل USB به رایانه شخصی یا ابزار‌های دیگر متصل کرد.

TR-808 مناسب نوازندگان حرفه‌ای می‌باشد. صدا‌های موجود در کتابخانه داخلی آن را می‌توان با استفاده از فیلتر‌های مختلف سفارشی کرد. سینتی سایزر آکورد J-6 برای نوازندگان آماتور مناسب است و در حال حاضر دارای ۱۰۰ مجموعه آکورد از پیش برنامه ریزی شده و داخلی است. با این ویژگی کاربران مجبور به ایجاد و ضبط با استفاده از هشت کلید کوچک دستگاه نخواهند بود. صفحه کلید این دستگاه گزینه‌های سفارشی‌سازی آکورد مختلفی را ارائه می‌دهد. E-4 Voice Tweaker نیز شامل جلوه‌های صوتی مختلفی ‌می‌باشد و برای کسانی که به میکروفون‌های حرفه‌ای دسترسی دارند کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد.

منبع: فرارو