شهر خبر

رضایت بیماران و پزشکان از اجرای نسخه نویسی الکترونیک

رضایت بیماران و پزشکان از اجرای نسخه نویسی الکترونیک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماران و پزشکان از اجرای نسخه نویسی الکترونیکی رضایت دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، جواد احمدیان  گفت: نسخه نویسی الکترونیکی کار خیلی بزرگی بود که در حال حاضر درصد اجرای آن در اکثر استان ها در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به اینکه اجرای موفق نسخه نویسی الکترونیکی حاصل همکاری های بین بخشی و ارایه آموزش های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است افزود: در بخش دولتی و خصوصی این طرح در شرایط مناسبی قرار دارد، البته در ابتدا مشکلاتی وجود داشت اما هم اکنون رضایتمندی از اجرا وجود دارد.

وی با بیان اینکه پوشش اینترنتی و قطع سرور گاهی مشکل ساز است تصریح کرد: منهای مشکلات موجود، بیماران و پزشکان از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی رضایت دارند، خوشبختانه نسخه نویسی در حال حاضر حساب شده بوده و طبق نیاز بیماران انجام می شود؛ ضمن اینکه میان پزشک و داروخانه نیز زبان مشترکی ایجاد شده است.

احمدیان با تاکید بر اینکه میزان خطای پزشکان در نسخه نویسی کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: همچنین می توان با این طرح به پزشکانی که خارج از پروتکل ها، دارویی را برای بیمار تجویز می کنند، تذکرات لازم را داد؛ لذا اگر مشکلات در بحث زیر ساخت ها و موارد استثناء را در نظر نگیریم، اجرای طرح در شرایط مناسبی قرار دارد.

منبع: سازمان بیمه سلامت