شهر خبر

هشدار به دارندگان خودروهای 206 و 207 سقف شیشه ای

با توجه به اطلاعاتی که توسط مصرف کنندگان و تعمیرکنندگان  خودروهای 206 و 207 سقف شیشه ای پاناروما به دست رسیده، زمانی که برای تعویض تایر معیوب آنها از جک خودرو استفاده می شود، سقف شیشه ای این محصولات دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود؛  بنابراین ضمن  یادآوری نواقصی که در تولید خودروهای داخلی به چشم می خورد، ضروری است که نسبت به خطر شکسته شدن این نوع خودرو در زمان تعمیر، احتیاط لازم صورت گیرد. 

هشدار به دارندگان خودروهای 206 و 207 سقف شیشه ای؛ احتمال شکستن سقف در صورت پنچرگیری.jpg

 

عدم نظارت کافی بر قطعات خودرو همچنان دامنگیر مصرف کنندگان خودروهای داخلی است.  درسال های اخیر تحریم های اقتصادی علیه ایران، زمینه ساز افت چشمگیری در ساخت و عرضه خودروهای داخلی بوده است. نواقص ایجاد شده گاه شامل ایرادات  پیش پاافتاده و گاه مشکلات قابل توجهی را ایجاد کرده که امنیت و سلامت رانندگان و سرنشینان را  تهدید می کند. . یکی از مشکلاتی که در تازه ترین گزارشات تعمیرکاران خودرو می توان به آن اشاره کرد، ترک خوردن یا شکستن سقف شیشه‌ای پژو 206 و 207  است که در حین تعمیر خودرو رخ می دهد. 

با توجه به اطلاعاتی که توسط مصرف کنندگان و تعمیرکنندگان این نوع خودروها به دست رسیده است، زمانی که برای تعویض تایر معیوب آنها از جک خودرو استفاده می شود، سقف شیشه ای این محصولات ایران خودرو دچار ترک خوردگی و شکستگی می شود. به لحاظ تهدیدآمیز بودن این نوع نواقص و در خطر قرار دادن امنیت جان سرنشینان خودرو و اعمال هزینه های اقتصادی، حساسیت های بیشتری نسبت به این موضوع ایجاد شده است. بنابراین با وجود این که مشمول تعداد قابل توجهی از این نوع خودرو ها نمی شود، نوع خودروها، همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است. 
با این حال نیاز است که مصرف کنندگان این خودرو نسبت به احتمال ایجاد این مشکل آگاه باشند و تا حد ممکن، در صورت پنچرشدن خودرو، از گذاشتن جک در کناره های خودرو خودداری کرده و با وسط قراردادن جک در حین تعمیر، فشار وارد شده به خودرو را کاهش دهند.