قرار بود کرزی در مراسم ختم رییس حکومت امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی شرکت کند و برای سفر او، سفارت امارات متحده عربی در کابل نیز آمادگی‌های لازم را کسب کرده بود.

شبکه خبری طلوع نیوز در این باره گزارش داد که این موضوع به وزارت خارجه افغانستان نیز اطلاع داده شده بود اما در نهایت از سفر کرزی به امارات متحده عربی و شرکت او در این مراسم ممانعت به‌عمل آمد.

وزارت خارجه طالبان و برخی از سخنگویان حکومت سرپرست افغانستان در باره این موضوع ابراز بی‌خبری کردند.

این در حالی است که پیش از این برخی گزارش‌ها از ممنوع‌الخروجی «عبدالله عبدالله» و «حامد کرزی» توسط طالبان حکایت داشت.

اما با این حال عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان که پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۲ در کابل به‌سر می‌برد، روز شنبه ۳۰ آوریل/۱۰ اردیبهشت‌ماه، افغانستان را ترک کرد.

عبدالله در یک پیام توییتری نیز ضمن تبریک عید فطر به مردم این افغانستان اعلام کرد که روزهای عید را در کنار خانواده خود در خارج از افغانستان خواهد گذراند.

عبدالله تاکنون به افغانستان بازنگشته است.

حامد کرزی و عبدالله عبدالله به‌دنبال تحولات سیاسی سال گذشته افغانستان و به‌قدرت رسیدن دوباره طالبان در پیامی ویدئویی اعلام کردند که از افغانستان خارج نخواهند شد.

این در حالی است که برخی مقامات طالبان در طول ۸ ماه گذشته، بارها با عبدالله و کرزی دیدار کرده و این دو مقام سیاسی افغانستان نیز موضوع ممنوع‌الخروجی خود را تکذیب کرده بودند.