معاون دادستان تهران گفت: دادستانی تهران با توجه به وضعیت ناایمن بازار تهران و وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر از منظر حفظ حقوق عامه به موضوع ورود و با دعوت از نمایندگان سازمان‌های مسئول، کارگروه ویژه ارتقای ایمنی بازار را به منظور گزارش‌گیری مستمر از وضعیت و نظارت بر عملکردها تشکیل داده است.

مرتضی تورک با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه ویژه ارتقای ایمنی بازار بزرگ تهران افزود: در جلسه با شهردار منطقه ۱۲ تهران، مدیران سازمان آتش نشانی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران، شرکت توزیع برق تهران بزرگ، سازمان نظام مهندسی کشور، اتاق اصناف تهران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران وضعیت خطرناک بازار بزرگ مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این جلسه با دریافت گزارش از همه دستگاه‌ها درباره وضعیت ایمنی بازار و عوامل خطرساز آن، بر لزوم توجه ویژه و پیگیری مستمر نسبت به اصلاح نقاط آسیب‌پذیر و خطرآفرین تاکید شد.

معاون دادستان تهران افزود: با توجه به گستردگی موضوع، مقرر شد کارگروه ویژه ارتقای ایمنی بازار در دادستانی تشکیل شود و در جلسات هفتگی آن بررسی موضوعات خطرناک، پیگیری برای رفع عوامل خطرساز و اجرای دستورالعمل‌های ایمنی اعلام شده از سوی سازمان آتش نشانی به طور مستمر در دستور کار باشد.