شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#همدان#بازارهای جهانی#کاهش قیمت

استاندار همدان: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود

استاندار همدان: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان با نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها موجب کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یک‌شنبه در دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با نام‌گذاری هوشمندانه سال بار دیگر بر مساله تولید مبتنی بر «دانش‌بنیان» و «اشتغال‌آفرین» تاکید کردند، افزود: تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی به سمت کیفی سازی سوق داده شود، اظهار داشت: رویکرد همه دستگاه های دولتی باید با هم افزایی به سمت و سوی تولید کیفی باشد.

استاندار همدان همچنین از مدیرکل ارتباطات زیر ساخت استان خواست که به سرعت زیرساخت های لازم توسعه شبکه فیبر نوری همراه با ارتقای کیفیت خدمات اینترنتی در سطح مناطق شهری و روستایی استان فراهم شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۶ کمیته ذیل ستاد اقتصاد دانش بنیان فعالیت دارند، اظهار داشت: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید مبتنی بر نیازها، تقویت شرکت‌های دانش بنیان موجود و توجه جدی به موضوع دانش بنیان شدن تمامی شرکت‌ها از مهم‌ترین وظایف کمیته های مرتبط با این ستاد است.

وی فعالیت کمیته های ۶ گانه را در برگیرنده همه بخش های تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: در این کمیته ها پیشنهادها و برنامه های ارائه شده جمع آوری و برهمین اساس طرح ها، دانش و برنامه ها در شرکت های دانش بنیان به کار و تولید ثروت تبدیل شود.

استاندار همدان گفت: محصولات تولیدی در شرکت های دانش بنیان با بهره وری بالا، قیمت مناسب و کیفیت بهتر قابلیت رقابت با محصولات خارجی را دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این جلسه با بیان اهداف کلی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، گفت که ۲۵۰ واحد فناور استان تا پایان سال‌جاری به ۲۸۰ واحد افزایش خواهد یافت.

«مجید کزازی» اظهار داشت: افزایش و ارتقای تعداد شرکت های دانش بنیان از ۵۴ به ۷۰ و شرکت‌های خلاق از ۱۲ به ۲۲ نیز از برنامه های محوری این مجموعه در سال جاری است.

دراین جلسه مقرر شد که کمیته های ستاد اقتصاد دانش بنیان با تشکیل جلسات هفتگی طرح ها، ایده ها و برنامه های مربوطه را برای تصویب در ستاد بررسی و ارائه کنند.